Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Hvordan går det med søvn hos deres små? Her sliter vi veldig enda. Han sovner en gang mellom 21 og 23.30, sover kun en time om gangen nedten hele natta gjennom. Må frem med puppen, eller la han ligge på brystet mitt en stund. Jeg rekker jo ikke sovne mellom hver gang han våkner....

I natt våkna han klokka 4 og da var det morgen. Lot han ligge og pludre, før han fikk pupp igjen klokka halv 6. Sovna heldigvis, og vi sov til halv 9.

Noen tips til hva vi kan gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4912576-desember-s%C3%B8vn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen faste rutiner på sovingen enda men som oftest legger jeg han for kvelden mellom 19 og 21. Får han ikke til å sovne av seg selv i senga, så jeg må amme han i søvn. Som oftest sover han mellom 3-4 timer før han skal ha mat igjen. Etter det spister han vanligvis oftere; hver 1-2 time. Mange ganger sovner jeg jo av før han er ferdig spist og når jeg våkner ligger han og vil ha mer - så det føles som om han ikke gjør noe annet enn å spise.

Han får foreløpig bare MM, så jeg håper at det blir mer sammenhengende soving når han får kraftigere kost etterhvert.

Har desverre ikke noen tips å komme med men håper sovingen blir bedre for dere begge etterhvert !

Klem fra meg

Takk for svar. Ser dere har det ganske likt som oss, bare dere har en lengre soveperiode først på natta

Har så smått begynt å gi han litt grøt, det liker han godt. Ikke blitt noe bedre søvn for det, men gir jo bare litt smaksprøver enda.

Rart hvordan kroppen vår tilvenner seg lite søvn... Jenta vår sov ikke en eneste natt før hun var 3 år, men håper han her sover litt før det :-)

Vi har hatt den samme kveldsrutinen nå i, tja, 3 måneder tenker jeg og gutten våres sover nesten hele natten gjennom. Men før vi begynte med en fast rutine så var han som ditt barn, ingenting fast å gå etter.

Vi bader og steller gutten vår hver kveld kl 20

Så er det pupp før natten og der ligger han og spiser og koser seg til han sovner.

Han sover hver kveld kl 21 og da blir han lagt i sengen sin.

Da sover han til ca kl 5 på morgenen da får han pupp og ny bleie hvis det er helt nødvendig ( bæsj asså )

Så sover han igjen til alt fra 7 til 8

Mitt tips er å prøve å få inn rutinene så tidelig som mulig. Vå håper at gutten vår skal legge seg enda en time før så fort vi begynner med mat.

Masse lykke til

Vi har det AKKURAT på samma måten. Problemet her er også at han sovner så fort han får pupp i munnen igjen, og en time senere er han sulten, også er i i gang... Vet egentlig ikke hva som er løsningen. De på helsestasjonen mente at han var stor nok til å kun drikke 1-2 ganger om natta. Så får han heller skrike og bli ordentlig sulten og våken til neste gang han skal spise, men jeg syns det høres fryktelig ut. Har ikke hjerte til å la ham skrike. Håper jo at han endrer seg med tiden.

Lykke til dere andre som finnes i samme båt

Annonse

Har du/dere prøvd å massere barnet i hodebunnen, under føttene og i håndflatene mens dere ammer?

Det stimulerer suge refleksen så kansje barnet ikke sovner så fort når det ligger ved puppen. Det vil på en måte lure barnet til ikke så sovne inn like fort. Veldig effektivt her i gården.

Kan også hjelpe å ta på barnet så mye som mulig under ammingen, lett masage på armer, ben og mage.

Lykke til!

Har ikke prøvd det her, skal jammen gjøre det.

Men i natt var det helt utrolig deilig. Sovna halv ni, sov til halv tolv. Fikk pupp og sovna igjen, fikk pupp igjen halv to. Sov til halv fem, fikk pupp og sov videre. Sov til nesten 7, fikk pupp, sovna igjen. Vi sov altså til ti i dag!!!! Aldri vært så trøtt som i dag, hehe. Blir ofte det jeg, når jeg har fått sovet mer enn det jeg pleier. Håper på det er en bedring som varer, det hadde gjort godt!

Uff da, får håpe det blir bedre i natt da....

Først vil jeg si at jeg langt fra er noen ekspert, men kan jo hende gutten din våkner av at han kjenner lukten av melk?

Har ei vennine som fikk mye bedre netter når hun la jenta si i egen seng på eget rom. Hun gikk fra å måtte opp 3 ganger per nat til å stå opp kl 6.30 om morgenen.

Men alle barn er jo forskjellige =)

Annonse

Har tenkt tanken ja. Men har ikke flere rom, storesøster bruker det. Hun skal på skolen, så kan ikke bli vekket flere ganger på natta. Han er ikke bedre når han ligger i vogga, iallefall, kunne tenke meg å få han på eget rom. Tror både han og jeg hadde sovet bedre da.

Får se om vi ikke kan klekke ut en fin plan.

I helga skal vi i campingvogna vår, og de blir jo spennende. Kanskje han sover bedre der? Håper det, ikke stor plass å gå og bysse der, nei. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...