Gå til innhold

Problemer med å svelge mat.

Anbefalte innlegg

Jeg har ei jente som snart blir 1 år, og hun klarer fortsatt ikke å spise brødmat eller mat med litt klumper i. Hun bare kaster opp så fort jeg prøver å gi henne noe annet enn grøt eller most banan eller middagsglass for 6 mnd baby! Flere som har det på samme måten?? På helsestasjonen sier de at jeg bare skal la henne kaste opp, men noen ganger ser det ut som om hun kveles! Og etter at hun har kasta opp,så vil hun jo ikke ha mer mat (forståelig nok).Vet ikke hva jeg skal gjøre for å få vendt henne til normal 1åringsmat.Noen som har noen ideer??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4912317-problemer-med-%C3%A5-svelge-mat/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel jeg har hatt samme problemet med min på 8 mnd.. Frem til han fikk som hobby å tygge og sutte på brødskalker! Da plutselig var ikke brødskiva med prim så ekkel likevel.

Tidligere brakk han seg for hver bit han fikk i munnen. Og 8 mnd glassene kunne jeg bare glemme!!

Men da han fikk friheten til å gnage på denne dumme skalken, virket det som om ting kom i hans eget tempo.

Nå gomler han brødskive med prim, og middagsmat med klumper. (8mnd-glassene)

Skal sies at jeg også lar ham fikle med en leke, eller noe, for å avlede litt. Ellers konsentrerer han seg så fælt om å "skape seg" som jeg vil kalle det.

Han smiler og er kjempe fornøyd =)

Jeg må også avlede henne med leker og ting når hun skal ha,mat ellers vil hun ikke spise. Bare snur seg bort med en gang...bestemt liten frøken. Hun kan spise kjeks uten problemer,men brødmat bare kaster hun rundt eller setter i halsen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...