Gå til innhold

Avviser dere uanmeldt besøk i døra, hvis det absolutt ikke passer??

Anbefalte innlegg

Søskenbarnet av pappa dukket opp nå nettopp. Han bor 15 mins gange rett borti her, og bare gikk seg en tur. Men her står huset på hodet, vi var på fest i går og føler oss som noen takras, sambo sover ut siste rusen på soverommet, og jeg valser rundt i utvaska joggeklær.. Blæææ...Orka absolutt ikke besøk :-((((( Så jeg sa pent at det ikke passa, og forklarte situasjonen. Føler meg kjempeslem nå! Men kan ikke fok bare ringe å høre om det passer først da???

sukk.....

Fortsetter under...

Jeg tar gjerne imot uanmeldt besøk uansett ja! Hvis huset er rotete så rydder jeg kjapt plass på kaffebordet, og hvis vi er syke så gir jeg beskjed om det så de kan velge om de vil utsette seg for smitte eller ikke. Har alltid ett eller annet å spise i fryseren. Mannen min sendte hjem broren sin og kona som nesten aldri er på besøk en gang fordi han holdt på med noe maling, og jeg var på vei hjem 15 minutter unna.. Det kunne jeg aldri gjort tror jeg! Jeg er vel som regel selskapssyk, og jeg skulle gjerne hatt et hjem der folk stikker innom uanmeldt. Slik jeg er vant til hjemmefra.. Men familien min er et stykke unna, og mannen min sin familie er stort sett så formelle at de må ringe og planlegge. Da synes jeg det blir mer stress... Man forventer liksom rent og ryddig hus og god servering når det er planlagt synes jeg...

jeg er heller ikke alltid så begeistret for uanmeldt besøk...stort sett er det bare hyggelig, men i situasjoner som du beskriver er det pyton...vet du hva jeg gjør?....har døra låst, og lukker ikke opp:-)

nei. Så en diskusjon på kranglesiden ang. oss fra NordNorge og det med uanmeldt besøk. Her er det (hvertfall i min familie/vennekrets) heller uvanlig å avtale så vildsomt på forhånd. Så kommer det noe so setter vi på kaffen og finner fram litt kjeks fra skuffen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...