Gjest Skrevet 30. april 2006 #1 Del Skrevet 30. april 2006 Hva kan jeg spise og ikke spise?? Skal ha kokt skinke til middag i kveld, men kan jeg spise dette?? Er mye jeg må vite. Jeg kan helst berre om det å prøve å bli gravid, men kan ingenting om dette:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
27år nr.4 Skrevet 30. april 2006 #2 Del Skrevet 30. april 2006 Kokt skinke kan du trygt spise Men spekemat skal man holde seg unna, og roastbiff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 30. april 2006 #3 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg skal ha sommerkoteletter idag og regner med det skulle gå greit. Det du må være obs på er rå mat - det må være gjennomstekt/kokt. Du kan så og si spise det du er vant med, men ha noen forhåndsregler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. april 2006 #4 Del Skrevet 30. april 2006 takk skal dere ha:) Er vanskelig dette. Har hørt at man ikke skal spise røkt mann, men vet ikke om dette stemmer. Da kan man vel egentlig ikke spise pølse da?? å det har jeg allerde gjort Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrømti Skrevet 30. april 2006 #5 Del Skrevet 30. april 2006 Nei, tror jeg og vil holde meg unna røkt mann... He, he.... ... Den var fin.. Hilsen ei som ofte henger seg opp i srkivefeil som blir morsomme.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. april 2006 #6 Del Skrevet 30. april 2006 hahahahahahahah, dette var morsomt. Ja, jeg tor jeg skal holde meg unna røkt mann jeg også Men jeg får rette det til "mat" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 30. april 2006 #7 Del Skrevet 30. april 2006 Ble litt bekymret - så jeg sjekket inne på Matportalen og da står det dette om kjøtt. Dette skal stekes så det er trygt. Men må sjekke med damene på Skravlesiden ;op Vil ikke utsette spira mi for noe !!! Kjøtt Kjøtt er en viktig kilde til flere næringsstoffer. Gravide kan spise alle typer kjøtt dersom det er gjennomstekt eller gjennomkokt. Unngå rått kjøtt av alle typer, som for eksempel speket kjøtt, gravet kjøtt eller tartar (se Skadelige bakterier og parasitter). Skadelige bakterier og parasitter kan gi deg infeksjoner som påvirker barnet ditt. Følg de generelle rådene for matlaging lenger ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. april 2006 #8 Del Skrevet 30. april 2006 takk skal du ha:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 30. april 2006 #9 Del Skrevet 30. april 2006 Her er forresten linken til matportalen - veldig greit å ha ) http://matportalen.no/Emner/Gravide/emne_print.pt De som svarte meg sa at det var heeeelt ok å spise sommerkoteletter ;o) Nam nam..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. april 2006 #10 Del Skrevet 30. april 2006 he he, det var bra. jeh har mange i frysen, tenkte vi skulle grille med noen venner i sommer, så det var bra. Jeg vil liksom ikke putte i meg noe som kan gjøre at jeg mister, er livredd for det. Jeg vil ikke begynne å telle flere pp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 30. april 2006 #11 Del Skrevet 30. april 2006 Skjønner deg veldig godt Tryne ) Er så glad for at du er gravid - ble hoppende glad da jeg leste innlegget ditt ) slik som mange andre her inne !! De første dagene så var jeg helt forvirret og bekymret over alt - fordi frem til da så var jeg blitt et vandrenes leksikon på hvordan å BLI gravid.Men nå når jeg var i mål - så jeg gikk det opp for meg at jeg vet ingenting om hvordan å VÆRE gravid !! Men når jeg leser middagstrådene til jentene på Skravlesiden og lest litt på nett så tar jeg det helt med ro - du trenger ikke å forandre på så mye. Litt kjipt forrige helg da vi var i selskap og det var koldtbord - og 60 % av maten fikk jeg ikke spise - og jeg elsker det !!! Roastbiff er ok - må bare fryse den 24 t, jeg lot den være i 2 dager itilfelle ;o) Da har du drept bakteriene ! Men kommer til å unngå så mye jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. april 2006 #12 Del Skrevet 30. april 2006 jeg ble hoppende glad selv, dett er ikke til å tro. Dagene har vert helt fantastisk, det r ikke lenger tungt å begynne dagen. mannen min er kjempe glad og stor koser seg. forholdet oss i mellom er også blitt mye bedre igjen, det har vert en del å ta tak i, vi har slitt sånn. Men nå er allt kjempe bra, vi kan endelig begynne å ta vare på hverandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 30. april 2006 #13 Del Skrevet 30. april 2006 Det er bra - dere fortjener dette ) Vi var selv i tottene på hverandre den måneden jeg ble gravid - jeg var drittlei og stresset ang. jobbsituasjonen og orka ikke tanken på babylaging !! Han ble så skuffa og sur siden det var rundt EL tider .... MANNEN....maser om sex fordi det er EL tid !!?? Bra noen passer på meg... Kos dere kjempemasse !!! Og nyt svangerskapet sammen ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
27år nr.4 Skrevet 30. april 2006 #14 Del Skrevet 30. april 2006 Om det er vanlig wienerpölse du mener, så er vel det trygt. For den kokes og rökes inne den blir solgt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå