Gå til innhold

Om jakten på symptomer som ingen ende vil ta....

Anbefalte innlegg

sitter her på min 22. dag i syklusen og kjenner etter..... Har vært litt i ulage i en periode, men ser av dere her inne at jeg ikke har vært alene om det. Jeg har vært full av deppetanker, er det noen vits i, det vil ikke skje, osv. Blir så oppløftet når jeg leser om hva dere skriver om for da får jeg bektreftet at jeg ikke er gal! Mine tanker er helt normale for min situasjon. Jeg er så glad for at dere er her slik at jeg kan støtte meg til dere og det dere skriver om. TENK, jeg er ikke alene om å ha det slik!!!

Det hadde vært godt å kunne få en, bare en, gravidtankefri dag, en dag der det ikke hadde kvernet rundt i hodet mitt om jeg var gravid, ville bli gravid snart el når blir jeg det. Jeg tenker ikke på noe annet enn graviditet hele tiden. Tenker bare på symptomer, eggl.og annet som kan være nyttig for en gravid å vite. Leser alt om symptomer på tidlig graviditet som jeg kommer over(har enda ikke funnet "mitt" tidlige symptom)

Over til det som gjør denne perioden så spennende alikevel. Jeg har ømme bryster, vekselvis løs og hard mage, reagerer på div. lukter, tendenser til halsbrann, er trøtt, tisser ofte, har mange marerittaktige drømmer og en evig positiv tanke om at jeg er gravid....

Åh om tida mot testedag bare ville gå litt fortere, vet ikke når jeg skal teste det er ikke det. Jeg tester bestandig alt for tidlig , må holde ut og ikke gjøre det.

Fortsetter under...

Hei Agne =)

Jeg har det AKKURAT som deg!!! Tenker på graviditet heeeele tiden! Det er til å bli gal av...

Er så lei av at jeg ikke kan tenke på noe annet, for det er så slitsomt!

Samme hva jeg gjør, så vandrer tankene tilbake til det samme; tenk om jeg er gravid!!... har jeg ikke ekstra vonde bryster tro...? Er de ikke blitt litt større da...? Njooo..

Du har nok mer symptomer du enn det jeg har...

Jeg kjenner av og til litt murring i livmoren, og det kjennes av og til ut som jeg har litt brystspreng...

Blir jo litt smårar av å gå og kjenne etter alt mulig også da..

Ser vi har ikm nesten samme dag... Når begynner du testingen da?

Jeg har igrunnen lovt meg selv å vente til etter ikm, men denne gangen vet jeg ikke om jeg holder ut! Tenker som så at det faktisk er bedre å få en negativ test som jekker meg litt ned, enn å gå slik å håpe og tro.

Masse lykke til da Agne =) XXX for deg!

Hei Agne..

jeg hiver meg på den,jeg oxo..er sååå ustabil til tider at jeg nesten skremmer vannet av gubben og da MÅ jeg jo bare ha en utblåsning.. syns d er bare rett og rimelig,det..tror vi skal konkludere med at de som IKKE har sånne tanker,følelser og oppførsel etter å ha prøvd i årevis på å bli gravide,kan umulige være normale..

SÅ JENTER,D ER VI SOM ER NORMALE OG IKKE D ANDRE. .HEHE!! =)=)=)=)=)

Heisan jenter

Ja jeg må bare henge meg på den, det er akkurat som jeg skulle skrevet det selv, det er jo helt utrolig hvor hekta man blir, selv jeg som bare burde tenke bryllup, er oftere her inne enn på bryllupsidene, hm. Jeg gifter meg om 3 uker og gleder meg masse, og tenk hvis det skulle klaffe denne runden, så begynner hjerte å slå på babyen den dagen vi gifter oss. Det hadde jo vært ganske så spesielt da ikke sant???

Har en sånn litt rar ubeskrivelig følelse nederst i magen, men det skulle vel være litt tidlig å kjenne noe som helst nå 9 dager før ikm, elller?????

Gyda

Heisann alle symptomjegere!;o)

Har hatt helt "tullete" sykluser siden vi bestemte oss for å bli prøvere igjen(rundt juletider!)! Den har variert fra 23 til 28 dager.......bortsett fra den forrige : den var på 21 dager!!? Da kom tanta helt uten forvarsel.....hadde ingen tegn i det hele tatt!!;o)

Siden det er null kontroll på når hun dukker opp, tar jeg utgangspunkt i de "normale" 28 dagene(har da IKM den 05.05.).....og er i dag på dag 24! På dag 21 (hehe.....henger dere med?) var jeg helt 100% sikker på at hun var på plass igjen(det var ikke egentlig forstadiet til tanta, men som om hun allerede var der)....så jeg "proppet igjen", og tenkte ikke mer over det! Men, neida!!! Ingenting!! Og sånn er det fortsatt! Ingenting!?

Kjennes fortsatt ut som om jeg har mensen, og er i tillegg kvalm, uvel, trøtt, hodepine, metallsmak i munnen, ting verken smaker eller lukter som vanlig, har veldig ømme pupper med stikninger osv........ og bortsett fra mensen-vondt, så er jo alt dette også typiske influensa-symptomer for meg......så dere skal se det er DET jeg får? Hehe.....

Tre muligheter : influensatrollet kommer og tar meg, jeg er gravid, eller jeg har en drøss med innbildte symptomer!? Oppdatering følger.....

Huff og huff! Men kan bli koko av mindre! Har tatt ting med knusende ro hittil, men når jeg nå sitter og skriver dette innlegget, begynner jeg plutselig å bli litt små-stresset, kjenner jeg!!;o)

Uansett : masse lykke til alle sammen!

;o)

Jeg skrev et innlegg her for en tid siden" slik er min syklus" eller noe slikt. Les den, du vil garantert kjenne deg igjen! Ganske slitsomt i lengden. Det er liksom spennende de første gangene, men så blir det liksom ikke så artig lenger. Etter siste tantebesøk har jeg vært veldig opptatt av en del andre ting, og har faktisk hatt dager da jeg har våknet og lurt på om det er dag 10 eller 11 i syklus. Før visste jeg det nøyaktig til enhver tid. Har også hatt "fridager" da jeg nesten ikke har tenkt tanken, og det har vært litt godt.

Leste for en stund siden i en "legebok" med analyser av diverse prøvesvar. Der stod det at en tidlig positiv graviditetstest ikke skulle regnes som positiv da mange endte opp i tidlig SA rundt mens likevel. Derfor har jeg bestemt meg for ikke å teste før ikm uansett. Men så var det dette med teori og praksis da!

Lykke til uansett!

Annonse

Hmm, godt å vite at det ikke bare er enn selv som sitter og venter på symptomene. Er selv endelig gravid etter år med prøving. Tør ikke å slippe jubelen løs. Sitter nå her og venter på kvalmetendenser og andre merkelige saker som skjer i kroppen. Har ikke spist frokost for å riktig kunne kjenne etter... Skulle så gjerne vært skikkelig dårlig så man viste det var noe liv i spiren, gjerne litt spying og annet graviditetssnack. Får trøste meg med at min mor aldri hadde følt seg så fin form som hun var under alle graviditetene. Det var ingen trøst vil være dårlig og ligge til sengs jeg å få masse sympati.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...