Gå til innhold

Til alle dere som har eller har hatt spiral! :o) (samme som på skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har satt inn spiral 2 ganger. Første gang ca. 10 måneder etter fødsel nr. 1. Det gjorde faktisk litt vondt idet den "smatt" på plass og hadde mensmurringer 1-2 uker etterpå. Andre gangen ca. 2 måneder etter fødsel nr. 2. Kjente ikke noen verdens ting, men har hatt smpblødninger ganske lenge etterpå (noe som er ganske vanlig etter å ha satt inn spiralen. Det avtar etterhvert)

Legen sa at årsaken til at det gjorde vondt første gangen og ingen smerte i det hele tatt andre gangen, var at det var så kort tid etter fødsel at "ting" hadde ikke rukket å trekke seg sammen enda.

Men, det hadde det tydligvis gjort første gangen.

Lykke til. . . . det går helt sikkert kjempefint!!!!! Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med spiralen :)

Hei! Jeg satte inn spiral (kobber) 3 måneder etter fødselen og kjente faktisk ingenting. Legen sa at det kunne gjøre litt vondt, men det gikk helt fint. Hadde heller ingen småblødninger etterpå som man av og til kan få, så det gikk over all forventning.

Er kjempefornøyd med spiral som prevensjon. Lykke til!

Hei igjen! Selve innsettingen av spiralen var for øvrig gjort på under 5 minutter. Det var som å være hos gynekologen...

Og til deg som lurer på om man kan bli steril; jeg håper nå virkelig ikke det! Vi har lyst på flere barn.... Har ikke hørt om noen tilfeller, og det skal være helt ok i følge legen. Lykke til :)

Jeg satt inn hormonspiral for første gang da gutten var 8 uker. Hadde gruet meg skikkelig fordi mange sier det gjør vondt. Kjente absolutt ingenting jeg! Blødde litt samme dagen. Så ingen blødninger før en uke etterpå. Blødde da i ti dager. Ingen blødning etterpå det foreløpig. Kjempefornøyd! Og alt hadde trukket seg sammen etter fødsel hos meg da..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...