Gå til innhold

han står aldri opp med henne.. :-(

Anbefalte innlegg

jeg blir så sint og lei og irritert og skuffet. jenta vår er 10 mnd. han stod opp med henne en gang da hun var ca 3 mnd (hun får flaske). jeg har mast om at det hadde vært godt med en frimorgen. i påsken stod han opp en dag med henne og sa etterpå at han syntes det var fint. fikk god kontakt osv. hadde avtale om en dag til. når morgenen kom ville han ikke opp. jeg ble kjempesint, men stod oppp og ga henne mat. etterpå gikk jeg inn til han og spurte om han kunne stå opp så jeg kunne legge meg igjen. men han ville ikke. jeg ble forbannet og kastet vann på han i senga (veldig barnslig gjort egentlig..). det ble en kjempekrangel. ble venner igjen og han sier han skjønner at jeg vil sove av og til. dagen etter står han opp med henne. han har altså stått opp med henne tre dager på 10 mnd.

i går sa han at han skulle stå opp med henne i dag hvis han kunne få sove litt lenger. det var helt greit for meg, jeg gledet meg til i dag! men hva skjer?? neida han står ikke opp. sier at det var i morgen han skulle stå opp siden det er langhelg. det var ikke det han sa i går!

han står nok opp i morgen. siden jeg kommer til å være ganske så sur i dag... men hvorfor skal han få stå opp bare når han finner det for godt?? er det et så stort offer for han å stå opp med jenta vår? jeg syns ofte disse morgenstundene kan være veldig fine jeg. men av og til hadde det vært godt å ligge lenger enn til seks!!

dette ble visst et langt innlegg, men jeg måtte få ut litt frustrasjon!!! godt å ha et sted å klage... :-) det som er synd er at nå er denne søndagen ødelagt. jeg er sur og i dårlig humør, han kan da ikke forvente at jeg skal lage en hyggelig søndag nå...???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4911189-han-st%C3%A5r-aldri-opp-med-henne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Seriøst, hva slags slask er det du er sammen med???????

Gå inn på soverommet og spenn han i ræva! Jeg hadde ALDRI godtatt slik oppførsel. Innfør en ordning med annenhver dag, det er det vi gjør. I dag står jeg opp med ungene og i morgen står gubben opp med ungene.

Hvis han er et voksent, ansvarlig menneske så burde han klare det... men han høres nå ikke sånn ut.

Lykke til, høres ut som du trenger det.

Klemmer fra

Det er det sleipeste jeg har hørt!! Fy søren...

Her er vi oppe like mye, sambo nesten mer enn meg. Samme om det er helg eller hverdag! Det er ikke ditt ansvar, men deres!!!! Kjøp et horn og trykk som f... annenhver morgen=o)

Nei, fra spøk til alvor, det hadde jeg aldri akseptert..

Ta det opp med han, og ty til alt du måtte trenge av midler, for det der er jammen helt bak mål...

Lykkke til=o)

Mange gode klemmer

Her i huset var det jeg som sto opp med jenta de første 6 månedene (eller vi sto opp samtidig,men det var jeg som stelte henne) enda hun har bare har fått flaske siden hun var 3 mndr.. Men nå står vi opp en dag hver på helg og den andre får ligge lenger =)

Men stellinga er det jeg som tar meg av ja,det er ikke ofte skjer med han...Bade det vil han helst slippe og jeg har aldri presset han til å gjøre det heller,men han kan ta henne med seg inn i dusjen da,og dusje sammen med henne... Jenta vår er nå 8 måneder...

Nei vet du ka!! Dette hadde ikke jeg godtatt. Kan pina med så sove du også.. er jo ikke bare din unge vel. Alle har behov for å få sove ut. Si til han at fra nå av er det ennenhver dag, og det får han bare finne seg i.

Mannen min står opp med lillegutt i helgene han, men nå sover han ganske lenge enda, men da står de to opp og han bader ham og koser seg. Så lager han frokost til oss. Vi pleier å bytte på men siste helgene er det pappan som har stått opp. Han syns det er koselig og jeg får jo stå opp alene med ham hver dag:)

uff når jeg leser hvordan mange av dere andre har det så blir jeg bare mer sint. og så blir lei veldig lei meg. skulle ønske han også kunne synes det var koselig. må si at det er stort sett alltid han som bader henne på kvelden. men jeg gir nesten alltid mat. har sikkert vært for snill de første mnd og nå får jeg igjen for det.

han har en datter som er her annenhver helg. i fjor vinter (da jeg var gravid med ekstrem kvalme i 6 mnd) var han deprimert, da måtte jeg stå opp med datteren hans.

uff dette blir ingen hyggelig dag!!!

HI

Annonse

kem i f.. tror han at han er? hvorfor skal han innha den friheten og ikke du? Dere har jo delt ansvar på dette? det er noe av det sløveste jeg har hørt, og kan ikke fatte at du godtar det. hadde jeg aldri gjort. Like mye hans ansvar!!

For en fyr! Og du er nok langt fra alene. Tror mange menn ikke tar ansvar og særlig ikke når det er morgen og de er trøtte. Mener det er blodig urettferdig at menn skal slippe unna all nattevåk bare fordi de skal på jobb dagen etter eller hva nå grunnen er. Skal de virkelig gå gjennom spedbarnsperioden uten å kjenne det på kroppen? Mens damene knapt får sove 4 timer hver natt, og ikke sammenhengende engang bestandig.Og er totalt utslitt samtidig som de skal ha energi til å ta seg av en baby 24 t i døgnet... Nei, fy faen! Og SÆRLIG når man gir flaske. Da er det INGEN GRUNN til at det ikke skulle vært fordelt mer likt. Greit nok skal man være hjemme om dagen, men uten søvn fungerer man rett og slett ikke. Og da må man hjelpe og avlaste hverandre.

Jeg blir skikkelig forbanna når jeg leser om sånne slasker som din mann. Hva skal du med han,egentlig??? Hiv han på hue og rævva ut. Og si han får komme tilbake når han har blitt en voksen mann..

Forstår deg veldig godt, har det likens her også. Jeg som står opp hver morgen, samt at jeg er oppe å gir flaske 2 ganger om natta. Slitsomt i lengden ja! Men det må sies at han har vært oppe to netter å gitt flaske nå da, siden jeg har ligget med influensa, og knapt kommet meg opp av senga, men må allikevel opp om morgenen da. Pappan er jo så sliten stakkar når han har vært oppe å gitt flaske...

Du er nok ikke den eneste som har en mann som ikke gidder å stå opp med jenta si ;( Sånn det også hver helg og når jeg tvinger han ut av senga med henne så kommer han inn igjen med henne etter en time! Det er ikke lett det der.... jeg har prøvd å få en avtale om annen hver dag men det vil han ikke for han mener jeg sovner tidligere enn han!

Men, men jeg har jo tenkt på å gå fra han men det er ikke så lett. ( det er jo selvfølgelig flere ting som skurrer i vårt forhold da)

Jeg vil jo selvfølgelig ha en far til ungen min men av og til tror jeg det hadde blitt lettere uten han.

Håper det ordner seg for dere og for all del stå på krava!

Slik har vi det her også,gubben har tatt han 3 ganger om morgenen siden han ble født og det er 8mnd.siden..Jeg gidder heller ikke å gjøre noe med det,bedre at jeg tar det selv og slipper en morgengretten og sur mann resten av dagen..Og vi koser oss jo om morgenen,selv om jeg er trøtt..Han vet rett og slett ikke hva han går glipp av!...

Blææh,dumme mannfolk...

Annonse

Uff da!! Skjønner godt at du blir frustrert, ja!! Så lenge jenta di ikke får pupp på morgenen, synes jeg absolutt mannen din bør ta sin del!!

Jeg regner med at du står opp tidlig med henne hele uka, så hva med å ha en sovedag hver i helgene??? En fast dag hver..

Og hvis han argumenterer med at han er sliten etter jobbing hele uka, kan du argumentere med at det er jobb å være hje,mme også!!

Lykke til..

..........gjør det veldig enkelt.

Bestill deg en tur til utlandet for enten bare deg selv, eller deg og ei vennine. Ikke noe dyrt. Bare f. eks danskebåten eller ryanair til 199kr til London.

Gi beskjed om at jeg er utslitt og at jeg drar bort da og da, og at turen er bestilt.

Nekter han eller surmuler, så hiv ut faenskapet!

Her i huset er kailln en engel. Jeg hadde ks og kailln har tatt ALLE tunge løft i snart et halvår. Eneste han synes er skummelt, så det slipper han ;)

Du er så absolut ikke alene om dette! Og jeg skjønner deg så utrolig godt...

For det første våkner han ikke av at gutten vår griner på morgenen, så det er alltid jeg som våkner og henter han inn i senga vår.

Han får ennå frokost puppen, så det er jo greit.

Men han kunne godt stå opp etterpå...men neida!

For han skifter IKKE bleier!!

Har skifta ei bæsjebleie siden han ble født, og ikke så veldig flere tissebleier... Utrolig? JA!

Han sier det bare er sånn han er, og jeg må bare godta det. Har prøvd mer enn en gang å prøve å få ting anderledes her hjemme, men til ingen nytte.

Han er en god pappa, han leker med han, gir han mat (når jeg ber om det...), går turer for å avlaste meg osv. Men jeg gjør akkurat det samme hver dag når han er på jobb, og det er jo en selvfølge at vi begge skal gjøre det.

Det er nesten blitt sånn at jeg ikke orker å nevne det lengre, for det blir så utrivelig å være her da. Pyton stemning i huset og ikke noe kjekt.

Men det irriterer meg så sinnsykt!!!

Av og til så tenker jeg at det hadde vært like greit å være alenemamma...for noen ganger føler jeg at det er det jeg er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...