Gå til innhold

hvor vaksinerer man seg mot røde hunder?

Anbefalte innlegg

Jeg var hos gyn torsdag denne uken, og fikk høre fra henne at jeg måtte vaksinere meg mot røde hunder, da jeg ikke hadde beskyttelse mot dette lengre.Hun sa at de gjorde dette hos fastlegen min. Jeg dro derfor til fastlegen, men de visste ikke hvor man gjorde dette. De gjorde det i allefall ikke. Men foreslo å ringe helsestasjonen.. De tar aldri tlf når jeg ringer, så derfor lurer jeg på om noen av dere vet??

Jeg bor i oslo, majorstuen.. Og det HASTER å få tatt denne vaksninen.

Håper noen kan svare meg på dette.

Fortsetter under...

Hei

Jeg hadde akkurat samme problem som deg. Fastlegen min visste heller ikke helt hvordan han skulle gjøre det, så han brukte lang tid på å finne det ut (over to uker...). Til slutt fant de ut at jeg skulle komme på helsestasjonen og få med meg mmr-vaksinen (mot meslinger, kusma og røde hunder) Den heter prixnox eller noe sånt. Det fantes visst ikke noe jeg kunne få bare mot røde hunder. Så skulle jeg komme tilbake til fastlegen min og så skulle de sette den. Jeg bor på Sagene, så det er jo ikke så langt unna.

Det er viktig som hun sier over her at man må vente i tre måneder før man blir gravid igjen. Så nå har jeg bare to måneder igjen... :-)

Lykke til! Du kan jo fortelle legen din om fremgangsmåten min så går det kanskje fortere!

Det er en del av standardprøvene som tas når du blir gravid. Det var sånn jeg fant det ut. Desverre mistet jeg, og da måtte jeg få vaksine før jeg startet å prøve på nytt. Hvem man ellers ber om å teste vet jeg ikke. Men de aller aller fleste i Norge er resistente, man har fått vaksine to ganger i løpet av barnetiden så vidt jeg vet.

Annonse

Jeg har også vaksinert meg før, men vaksinen forsvinner ut av kroppen etter ca 10 år. Derfor er det lurt å vaksinere seg på nytt.

Ikke noe tiltro til at jeg kommer til å bli gravid etter jeg har vaksinert meg. Grunnen til at jeg skal vaksinere meg er fordi vi skal sende søknad til prøverørsbehandling.. Så er det jo en del ventetid der allikevel (6mnd), så jeg må bare smøre meg med tålmodighet..

Men da skal jeg ringe helsestasjonen å høre om de kan hjelpe meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...