Anonym bruker Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 har en x som har misbrukt vår eldste datter (vi har 3 barn sammen) og er dømt til 2,5 års fengsel . skulle noe skje med meg, så havner de vel hos ham siden vi har delt foreldrerett.. eller ?? bare tanken på det skremmer livet av meg .. noen som vet hva jeg kan gjøre ?
cheni Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Han kan vel umulig få foreldreretten etter å ha misbrukt et barn????? Han burde jo AUTOMATISK blitt fratatt foreldrerett for evig og alltid!!! Hvis ikke er staten Norge helt på tryne!!!!!
Anonym bruker Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 jeg ville jo også trodd at det ikke skulle være mulig og hun det gjelder hadde nok ikke havnet hos ham , men de to andre er jeg mer usikker på ..har hørt om tilfeller der det har skjedd faktisk.. har heldigvis en sambo og en søster som har lovet meg at de skal kjempe en har og lang kamp om nødvendig , men likevel skremmer det meg. går jo ikke akkurat rundt og venter at noe fælt skal skje med meg men man vet jo ikke hva morgendagen bringer..
Tredjemann på vei :D Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 å herregud er det mulig? får slike mannfolk virkelig bo sammen med barna sine etter å ha gjort noe sånt? det går da ikke an??
aviva<3nov 2005 <3 feb 2012 <3 Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 tror du skal snakke litt med advokaten din om det! og det er da soleklart at han ikke skal få gleden av å få barnet hvis noe skulle skje. du skulle fått besøksforbud og rettsligkjennsle om at han aldri fikk se barna igjen.
lillesmor Skrevet 1. mai 2006 #8 Skrevet 1. mai 2006 Heisann. Høres ut som at du skal prøve å få foreldreansvaret alene ja, og håper du får det til. Jeg regner med at du er nødt til å gå rettens vei, og første skritt er å begjære mekling. Det får du gjort ved å ta kontakt med et familievernkontor. Der kan du for øvrig få informasjon om hva du må gjøre for å få foreldreansvaret alene. Det koster ingen ting, og det er også mulig å kreve at du får separat mekling iom at det er så alvorlig tilfelle. Det er vel også liten sannsynlighet at han vil ha anledning til å møte slik at det bare blir formalia at du må møte. Dersom han går med på å fraskrive seg foreldreansvaret, trenger dere ikke mekling. Lykke til!!!
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 1. mai 2006 #9 Skrevet 1. mai 2006 Hei Han burde miste foreldreretten etter en slik handling... Men; tror dessverre ikke det er slik i dag. Dersom han har sonet ferdig og har vist tegn på bedring (f.eks gått i terapigruppe i fengselet eller overbevist en psykolog om at han har endret seg) tror jeg dessverre barna vil havne hos ham dersom noe skjer deg... Rettferdig? Nei, men mener det er slik... Derfor: Hadde jeg vært deg ville jeg hyret en advokat NÅ mens han sitter inne og fortsatt ikke kan ha "bedret" seg.... Må nok opp i retten (dersom han ikke går med på å si den fra seg...), men det er vel verdt det for dine tre barns skyld... Lykke, lykke til!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #10 Skrevet 1. mai 2006 Hei! Kan jeg spør om hvordan dette (misbruket) ble oppdaget? Sikkert ikke noe greit for deg å gjenta, men jeg har selv mistanke om dette, men leter bare etter tegn og bevis. Kunne du være så snill å fortelle? Hvordan merket du det på jenta di f.eks.?
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2006 #11 Skrevet 2. mai 2006 har du mailadresse ? send meg gjerne den så snakkes vi.. lykke til
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2006 #12 Skrevet 2. mai 2006 På tv norge på torsdager så er det foreldremagasinet,har sett at det er med en advokat innimellom som svarer på spørsmål... Der har du mulighet til å være anonym,kanskje du får noen svar der.. Kan ikke være en lett situasjon,men skulle ikke tro at han fikk ansvaret for et barn han tidligere har misbrukt,da er det noe alvorlig feil i systemet her i landet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå