anneeide Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 eg lurer på hva dere har gjort når de selv vil ta brød i hånden og mate seg selv. da tenker eg på slik at de ikke blir så grisete........ og ka ti begynte dere med dette??? og ka ti de begynte med å spise med skje ??? eg bare lurer litt på ka ti eg kan begynne.... det er sikker en stund til. men vil bare vite ka tid eg kan forvende det.. takker på forhånd for alle råd
Adalis Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Jenta mi ville begynne å holde brød og slik selv fra 7-8mndr. Hun fikk lov til det, gjerne en "brødskalk" med smør/leverpostie, som hun ikke klarte å bite gjennom. Grising må alle barn prøve, ellers lærer de ikke å spise. Vi kjøpte en plastsmekke som er som en vest som dekker hele overkroppen hennes. Super når hun vil spise selv. Nå er hun snart ett år, og drikker selv av vanlig kopp/glass (med bittelitt hjelp om det er mye oppi) og hun spiser brødskiver som bare er oppdelt i fire. La feks barnet ditt starte med en renset gulerotbit i hånden som hun kan sutte på fra hun er 7-8mndr. (Husk at den må være så stor at hun ikke kan svelge den!) Husk, du kjenner barnet ditt best, når du føler hun er klar, så bare prøv med "sikre" ting. Og ikke bry deg om grising. Det kommer til å skje enten du vil eller ei.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 dette lurer eg og på. noen andre som kommer med noen råd????
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 guten min er fem mnd (idag! Hurra!), og han får jo stort sett berre pupp. men han får sanasol og ei teskei mosa banan om kvelden, og han vil veldig gjerne ete sjølv. Eg passar på at han får i seg litt, men så gir eg han skeia og let han kose seg. Det vert MASSE søl, men både guten og kleda kan vaskast:).
L@boline Skrevet 2. mai 2006 #5 Skrevet 2. mai 2006 Er enig i at barn må få love til å prøve selv, og grising er en naturlig del av det i starten. Har lest at barn som får lov til å grise og holde på, fortere får til å spise med skje selv. Det blir jo mere lystbetonet for barnet å spise også. God ide å bruke heldekkende smekke i plast, så kan man bare skylle av .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå