Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 10mnd som er kraftig forkjølet nå, renner og er tett i nesen og hoster! han er sutrete og holder oss våken om natten med masse skriking. Ingenting hjelper og han nekter å sove. men han har ikke feber. Lurer på om han kan ha vondt? Ørebetennelse slo oss, men har de ikke feber og da? Kan man ha ørebetennelse uten feber f.eks! Når det er sagt, så virker det jo ikke som om han har vondt heller da...

Er de bare ekstra grinete og søvnløse når de er syk???

Hjelp!!!! Begynner å bli så sliten nå nemlig.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4908784-%C3%B8rebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ha ørebetennelse uten feber... Ørebetennelse blir gjerne trigget av forkjølelse med tett nese (fuktigheten i nesa som gir grobunn for bakterier/virus i øret).

Det er heller ikke uvanlig at barn/babyer får problemer med å sove og blir grinete når de er syke. Bare tenk med deg selv. Hvor godt sover du når du hoster og snørrer? Jeg sover i hvert fall ikke godt...

Til slutt et lite tips for å forebygge øreverk: Bruk nesespray!!!! Og bruk det selv om junior ikke er så tett at h*n har problemer med å puste gjennom nesa. Tro meg, det hjelper! Jeg har vært veldig plaget med øreverk og bihulebetennelser i mange år, og det som er mest effektivt for å forebygge er et stort forbruk av nesespray :-)

Okey, nå sover han for øyeblikket *enn så lenge, bank i bordet*. Men da skal jeg sjekke det når han våkner igjen. Men trenger man ikke gå til lege da? Men har jo hørt at de ikke får noe for det? antibiotika osv,at man bare må gi paracet og la det gå over!

takk for svar ;)

Jeg har gitt nesespray, gir det når han skal sove og når han våkner på natten. har hatt litt sånn "tenk om jeg gir for mye" følelse, men skjønner nå at det har vært riktig ;o) Takk for hjelpen, godt å ha denne siden altså =)

men er det noe vits med lege? dersom jeg får inntrykk av at det kanskje er ørebetennelse....iom at man får vel ikke noe for det....er stengt så lenge hos legen nå når det er langhelg...

Bedre å bruke litt for mye nesespray og slippe øreverk/bihulebetennelse, enn å bruke for lite... Sånn tenker i hvert fall jeg etter alle de problemene jeg har hatt!

Ørebetennelse kommer i tre grader, 1. grad - ingen medisin, 2. grad - antibiotika, 3. grad - antibiotika

Er ikke sikker på om de bruker samme type antibiotika, eller om de bruker litt sterkere antibiotika ved 3. grad... Blir han dårligere i løpet av helga, kontakt legevakten for en sjekk. Ikke sikkert de kan hjelpe, men da har du i hvert fall gjort det du kan for gutten din.

God bedring til gullet ditt!!!

Annonse

sønnen vår hadde tilgang til ørebetennelse da han var ca to måneder. Han var litt sutrete og spiste nesten ikke, i tillegg til at han var litt tett i nesen og hostet en del, men han hadde ikke feber. Jeg merket spesielt at han begynte å skrike når jeg la han på siden, som foreksempel når jeg skulle amme.

Vi gikk til legen med han og fikk beskjed om at det sikkert bare var en forkjølelse. To dager senere fikk han litt feber (38,1), så da tok jeg han med til legen igjen. Heldigvis, for legen kunne fortelle at han var begynt å bli litt rød og hoven på trommehinen på det ene øret. Vi fikk pencillin, og allerede samme kveld merket vi stor fremgang. Han sov godt den natten, og de neste nettene:)

Husk at babyer kan ha feber uten å være syke, men de kan også være syke uten feber.

Er du i tvil ville jeg tatt et legebesøk.

Lykke til, håper det ordner seg fort, er jo ikke noe gøy når de små blir syke

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...