Lindamor og Oliver Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 Jeg er helt frelst på husarbeid for tiden,vasker og tørker og støvsuger...rydder og rydder! Jeg som er en rotekopp til vanlig; ) Kaller det for "nesting syndomet"..kjenner det igjen fra sist svangerskap,plutselig blir jeg gal,jeg bare må gjøre husarbeid.Lage reir til beibien kommer,alt skal være rent og pent og jeg blir insane av uorden og rot.Stakkars samboern min,han får gjennomgå til tider når han ikke har gjennomført en oppgave i huset som han har lovt meg.Det må gjøres med en gang!! Klarer ikke vente jeg; ) Er ikke det rart egentlig? Instinktet vårt sier at vi må fikse og forberede slik at alt er på plass når lillegullet kommer.Er det flere der ute eller er det bare jeg som lider av "nesting syndromet"?
Gjest Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Helt enig! Jeg er et rotehue av dimensjoner til vanlig, men nå har jeg plutselig fått sansen for å vaske, rydde og holde huset i orden.. I tillegg har jeg fått satt inn innspurten når det gjelder oppussing av huset og uteområdet, her skal alt være i orden innen sommeren.... Jadda....! Kjenner ikke helt igjen meg selv, men det er helt klart "nesting" på gang her også.Nesten skummelt..... Men det er veldig kjekt å ha huset i orden til enhver tid, slik at overraskende gjester også er velkomne..! ;-)
tullejenta Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 håper det biter meg snart også, sambo er faktisk masse flinkere
Lilje74 Skrevet 29. april 2006 #4 Skrevet 29. april 2006 håper her også... Sambo er bortreist og jeg har null energi. Har drevet meg litt hardt på jobb denne uka med overtid og seine kvelder... og det tar så utrolig lang tid å hente seg inn i gjen... Handlet mat rett før butikkene stengte, men har ikke pakket ut alt ennå. Måtte hvile litt.
EyeCandy Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 da melder jeg meg inn i "nesting syndrom"klubben!!:-) Hadde det når jeg skulle ha førstemann også.Rydder og vasker og må ha det reint rundt meg til enhver tid,føler meg som skikkelig husmor..hehe..merkelig det der hvordan instinktet trer i kraft..Med tanke på sønnen min så har jeg jo alltid hatt det noenlunde ryddig og rent,men da var det bare et par ganger i uka at jeg virkelig gjorde en skikkelig innsats.Nå(og forrige gang jeg var gravid)finner jeg noe hver eneste dag som bare MÅ bli gjort.Men det er jo bare bra da,viser jo på en måte at vi er klare for å få barn:D
EyeCandy Skrevet 30. april 2006 #6 Skrevet 30. april 2006 Må bare rette på en ting her,mente for all del ikke at de som ikke styrer og steller hver eneste dag ikke er klare for barn!bare sånn at det er sagt:-) så etter at jeg hadde lagra innlegget at det ble litt feil det som stod på slutten:( beklager så mye viss noen trodde det.
Simselimsen Skrevet 30. april 2006 #7 Skrevet 30. april 2006 Jeg har vært litt for dårlig form for og begynne med det enda. Men min kjære mann lider tydeligvis av dette....jeg trenger ikke lenger og be han om og gjøre noenting som helst...Han gjør tilogmed ting jeg ikke har tenkt på....en dag var veninna mi på besøk, og begge fikk hakeslep, for mannen min stod i gangen og pussa speil...han hadde tilogmed funnet rett klut og jiff på egenhånd!!!!!!!!! Jeg er selvfølgelig ikke lei meg for det da....
Smånetta 14.mai Skrevet 30. april 2006 #8 Skrevet 30. april 2006 Jeg er ganske flink til vanlig, men jeg har tatt helt av i det siste. Har strikket og sydd og tenkt og planlagt i månedsvis, men etter påske har jeg tatt helt av. Skittentøyskurven er snart helt tom (meeeeeget tilfreds), jeg har vasket gulv to ganger denne uken, vasket vinduer og begynt på alle de oppgavene man kanskje ikke gjør så ofte: oppå og inni kjøkkenskap, oppå og inni bokhyller og klesskap. Jeg har t.o.m. fått litt respons fra mannen min på å kjøpe mer oppbevaring, så jeg føler at ting faller godt på plass. Bare redd for å slippe opp for ting å gjøre, jeg... Og vet jeg blir nødt til å sende min kjære opp på kjøkkenbenken for å vaske oppå skapet der, men da må det skje når han har tid... ikke nå som JEG vil.
Mai24 Skrevet 30. april 2006 #9 Skrevet 30. april 2006 Jeg er bitt av basillen når det gjelder kjøkkenet, ting får sjeldent stå lenge før jeg rydder og vasker der. Ellers i leiligheten er det stort sett ryddig, men swiffern kunne vel svingt litt oftere.. hehe. Stua er full av vogn nå, må rydde kjelleren for å få plass til vogna der (skal jo ikke i bruk før september ). Blir litt inspirert av tråder som dette da, og siden været er forferdelig så blir det nok gjort i dag!
Puttipluttipott*har født* Skrevet 30. april 2006 #10 Skrevet 30. april 2006 Kjenner meg igjen, klarer ikke sette meg ned før det er helt strøkent rundt meg...hehe.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2006 #11 Skrevet 30. april 2006 he he er vel mer kronisk her ......uff slitsomt til tider :-(
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 30. april 2006 #12 Skrevet 30. april 2006 her går det i rykk og napp... Slapper av med rydding som oftest...Men så plutselig må jeg bare rydde i timesvis , male hele stuen, hele gang/spisestue etc... Så nå har vi veldig fin stue,veldig fin gang/spisestue,mens kjøkkenet ikke er nymalt. ennå Har det ryddig i de rommene jeg har fått gjort masse med. De andre venter liksom på å få seg en omgang.Men joda,kjenner igjen rede-bygging. Det må liksom til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå