Gå til innhold

Hun peller så mye på tissen når vi skifter bleie.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

det gjør datteren min på 18 mnd å. tror det helt normalt. syns det litt ekkelt når hun skal begynne å gni bamsen sin nedi der da. den pleier jeg å fjerne. ikke noe særlig med tisselukt på den. hun er avhengig av å ha med seg bamsen sin når hun står opp om morran serru. ellers blir det spetakkel. hehe

Jada! Helt normalt. Jenta mi på snart 17 mnd. har også slike tendenser... Hun har også det med å jokke når vi løfter henne opp.. å når hun ligger på magen. Jeg vet ikke om det er det hun gjør, men det ser sånn ut,ja! Men jeg tror de fleste gjør slikt.

Annonse

Er det mulig?!

Alle barn klør jo både her og der og man kan da ikke skylde på for lite kjærlighet?

Skal man gjøre alt som en barnepsykolog mener får man store problemer. Det går jo ikke an å analysere vær minste ting barna gjør. De må jo få lov til å være menneske.

Jeg tar meg også på tissen innimellom og jeg mangler ikke kjærlighet!

Det er helt normalt at barn utforsker kroppen sin. Kan jo være så enklelt at det faktisk klør litt der og når bleia er av så benytter de sjansen!

Snuppa vår er hvertfall ei frisk og god jente som både får og gir masse kjærlighet.

Jeg snakker ikke om utforsking av kroppen/kløe , men selvstimulering.

Hvis det er utbredt - er det ett klart tegn på understimulering, og for lite nærhet fra foreldrene. Så la de få all trøst /kos de ønsker.

Oi, tror det er noen her som har tatt grunnfag psykologi og legger litt vel mye teori i en enkel hverdagssituasjon. Understimulering er et ganske alvorlig område, og det skal mye til for å kunne si at barn er understimulert. Det er helt naturlig at barn tar på kroppen sin, alt skal utforskes. Herregud...... :-)

He he... Jeg har lest endel barnepsykologi i løpet av utdanningen, men dette har jeg aldri hørt før!

Det at barnet viser en interesser for underlivet er antakelig fordi dette er nok en del av kroppen som barnet må kjenne på ,og fordi det føles anderledes å kjenne på underlivet enn på feks armen.

All verdens kos vil aldri kunne stoppe et barn fra å ville bli kjent med sin egen kropp.

Annonse

Ja, det der er jo selvfølgelig bare tull.

Det er jo helt naturlig at småbarn fikler med tissen sin, det er ikke4 selvstimulering.

Og når de blir litt eldre og faktisk begynner med selv-stimulering er dette noe som er naturlig enten de har fått mye kos eller ikke.

Alle mennesker har jo en seksualitet som skal prøves ut, og dette gjelder ikke barr for barn som er underernært på kos.

Jeg tror denne innleggeren har misforstått litt.

det kan godt hende barn som mangler nærhet kompenserer for dette på måter som selvstimulering osv, men det betyr ikke at alle barn som driver med sånt (de fleste) er underernært på nærhet.

Det med å krafse litt nedentil på seg selv tror jeg ikke nødvendigvis har noe med mangel på kos og næret. Jr. får det så mye han orker (og mere til). Han krafser også på tasen innimellom. Det virker mer på meg som om han var overrasket første gang han kom borti og kjente at det kilte eller noe. Han flirte veldig og krafset litt til før han tøffet videre. Når han nå lufttørker krafser han ofte litt på den. Jeg anser det som helt normalt. Man er jo mer sensitiv på disse områdene, så det skulle være underlig om han ikke var opptatt av den når han er så opptatt av hår, nese og øyne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...