Gå til innhold

pco


#Aurora har tre gutter#

Anbefalte innlegg

Hei,jeg hører ikke til her men har et spm til dere har...fikk vite at jeg hadde pco i dag og da sto det at det kunne ta sin tid får jeg ble gravid.Er det noen av dere som har det?tok det langt tid får dere ble gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg fikk vite at jeg hadde pco i fjor sommer. Hadde vondt i magen, mensen var veldig sen, over 50 dagers syklus noen ganger. Jeg var hos gynokolog for å sjekke det, og da fant de pco på den ene siden. Jeg ble engstelig etter det, syntes det var veldig kjedelig, særlig med tanke på at hvis vi ville ha barn kunne det bli vanskelig. Jeg bekymret meg også veldig for det jeg opplevde som økt hårvekts den siste tiden, og ikke minst vektøkning. Har alltid vært stor og kraftig, men synes det er stadig verre å gå ned/ ikke gå opp i vekt. Helt typiske pco/pcos tegn.

Jeg begynte å trene litt samt at jeg prøvde å kutte ned¨på karbohydrater utover høsten, men jeg gikk ikke ned i vekt. Følte meg bare i bedre form.

 

Etter jul begynte vi å prøve, og jeg ble gravid i 2 pp! Pga en blødning var jeg på tidlig UL, og da var pco'en borte kunne de fortelle meg! Helt unødvedige bekymringer som jeg har plaget meg selv med det siste året... Jeg var også bekymret for at pco kan øke faren for SA/MA, men legen min sa at det ikke var tilfelle, det bare forstyrre syklusen/ gjør at man har færre eggeløsninger, men like stor sjans for å bli gravid som andre når man først egget er på tur.

 

Håper det hjelper deg litt å høre at alt kan gå kjempebra. I dag er jeg 10+4 på vei...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk..ble litt lettet nå.

Kjente meg igjen ang det med vektøkninga og andre småting.

Da er det håp for meg også.

 

Lykke til du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Tenkte jeg skulle fortelle min historie om pcos.. For meg gikk desverre ikke like lett som for 75- mod. Jeg fikk "diagnosen" for fem år siden, etter at jeg hadde slutta på p-piller og mensen uteble i over 6 mnd.... Jeg har også alle typiske tegne, forstørrede eggstokker, og mange tomme "cyster". Var til utredning og egglederne var jo hvertfall fine og åpne. Fikk pergotime - men ingen resultat. Så vi ble satt i kø for prøverør. Vi hadde 3 ivf i Haugesund, men lykktes ikke, eller på det siste forsøket ble jeg faktisk gravid - men mistet allerede i uke 5.

 

De maste veldig i Haugesund om at jeg burde gå ned i vekt, men det sliter jeg skikkelig med, de kiloene sitter sombare det. Trente som en gal i fjor vinter, uten å gå ned et kilo, men ble jo strammere da!

 

I februar var vi i Danmark og hadde prøverørsforsøk der, denne gang brukte de litt annen metode, og jammen satt det du! Jeg er 10 + 6 i dag, og er superlykkelig!! Men har ennå litt angst for at noe kan gå galt - men blir jo mer optimist for hver dag som går - og alle symptomer er hvertfall til stede!

 

Pga. av at det er prøverør fikk vi tidlig utlralyd, og det var helt fantastisk å få se det lille hjertet slå!! Han satte også på hjertelyden - ubeskrivelig!! Nå ser jeg frem til neste ultralyd, i neste uke! Blir spennende å se forskjellen!!

 

Men altså, ikke for å gjøre deg deppa eller noe, men det kan ta litt lengre tid for noen, men tror det er like individuelt som for alle andre. Min gynekolog trodde at vi skulle klare det uten IVF.... men sånn gikk det altså ikke!!

 

Masse lykke til!! Det ordner seg for deg også!!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh - så bra at den endelig sitter da! Gratulerer.

Ser ut som om det er forskjell på og pco og pcos, det er kanskje graden av det som bestemmer hvor vanskelig det kan være.

Huff. Men gratulerer enda en gang, og håper det går bra!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...