Gøril og Jesper :) Skrevet 29. april 2006 #1 Del Skrevet 29. april 2006 hvor fort kan man bli gift på tinghuset da? For meg betyr det ikke så mye å bli gift, jeg har nemlig aldri hatt spesiell lyst til å gifte meg. Skjønner selvfølgelig at mange er uenige i meg i dette, men det viktigste for meg er ikke at jeg må vise alle sammen at jeg er så glad i han jeg vil dele livet mitt med.Han vet det, og det er nok for min del. Jeg trenger vel ikke å gifte meg for det?? Huff, dette er vanskelig. Jeg VET at jeg har funnet drømmemannen, og jeg VET at jeg vil dele livet mitt med han. Jeg vet også at vi ønsker oss barn mye høyere enn alt annet i verden, og at er bryllup derfor ikke bør stå i veien for oss.. Vi gifter oss for å få sendt avgårde søknaden... Det er det viktigst nå.. Vi orker ikke vente i 2 år for å være registrert samboere.. Vi har vært samboere i ett år, men sambo har ennå ikke meldt flytting, derfor er vi på null... Jeg ville blitt gravid i går om det kunne vært mulig, og jeg blir litt forbanna på reglene... Vi er da ordentlige glade i hverandre fordi om vi ikke gifter oss. Og vi har ikke vært sammen i kun 3 uker og bestemt oss for at vi NÅ ønsker barn.. Dette har vi visst lenge, og vi har villet ha barn sååå lenge. Hvorfor må vi da være gift?? åhh.. jeg er sint, frustrert og forbanna i dag.. Og jeg må bare få det ut. Beklager.. Jeg må gifte meg før 18.mai.. Og jeg tror neppe det er mulig? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg.. Noen som kan komme med råd? Dette ble ikke som jeg hadde tenkt meg akkurat.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4907486-noen-som-vet-hvor-fort-man-kan-bli-gift-p%C3%A5-tinghuset-jeg-trenger-r%C3%A5d-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-trist-og-lei/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paddelora Skrevet 29. april 2006 #2 Del Skrevet 29. april 2006 Hei gøril!! Ja, er det ikke dumt at man må være gift eller ha vært registrerte samboere for å få barn!!!! Jeg har egentlig ikke noen svar på spørsmålet ditt, men jeg vet om et par som giftet seg kjapt. Det tok vel bare 2-3 uker fra de bestemte seg til de var gift. Tror det lureste er å troppe opp på tinghuset med begges fødselsattester på tirsdag. Lykke til!!! Håper det ordner seg for dere c";) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4907486-noen-som-vet-hvor-fort-man-kan-bli-gift-p%C3%A5-tinghuset-jeg-trenger-r%C3%A5d-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-trist-og-lei/#findComment-4907562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 29. april 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 29. april 2006 takk for svar. Vi sitter akkurat nå å signerer "Erklæringer fra brudefolkene før prøving av ekteskapsvilkårene". Dette er heeelt sykt.. Må vi ha med fødselsattest?? Jeg aner ikke hvor min er.. Sikkert hjemme hos mamma og pappa.. Lurer på hva de sier når jeg ringer å sier at jeg må gifte meg.. Dette er nesten komisk det.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4907486-noen-som-vet-hvor-fort-man-kan-bli-gift-p%C3%A5-tinghuset-jeg-trenger-r%C3%A5d-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-trist-og-lei/#findComment-4907614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Bananas Skrevet 29. april 2006 #4 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg tror at minste kravet er 1 måned i forveien - fordi det tar noen uker å få politiattest eller et skriv fra folkeregisteret på at dere ikke er gift allerede. Dette må fremvises til den som skal vie dere - før han/hun kan godkjenne og gjennomføre vielsen. Det er synd om du føler du må gifte deg pga. dette - når du ikke er klar for det. Heller når du kan planlegge og glede deg til den dagen. Men dessverres så tror jeg ikke du klarer å få noen til å godkjenne dere og gjennomføre vielsen til 18 mai - da må det være noen som kjenner dere godt og kan god for dere. Men ring til tinghuset på tirsdag når dem åpener og forhør deg om mulighetene - og så er det bare å jobbe effektivt med å få tak i de riktige dokumenetene.. lykke til !! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4907486-noen-som-vet-hvor-fort-man-kan-bli-gift-p%C3%A5-tinghuset-jeg-trenger-r%C3%A5d-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-trist-og-lei/#findComment-4907618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tuva Skrevet 29. april 2006 #5 Del Skrevet 29. april 2006 Med litt velvilje og smidighet burde det kunne gå greit! Gå inn på Barne- og familiedep sine sider og ta ut de skjemaene dere trenger - søknad om å kunne gifte dere og forlovererklæringer mm. Fyll det ut, alt må være orginalt, f.eks kan ikke en forlovererklæring være på faks. Hvis dere bor i Oslo kan det være lurt å levere papirene personlig på Folkeregisteret / ligningskontoret og si at det haster. De skal visstnok behandle saker innen 14 dager. Når de har gjort klar godkjenning/attest kan du hente den / eller de sender den i posten og du kan gå til Byfogden i Pilestredet og levere den og avtale tid for vielse. Hvis dere ikke er nøye med tidspunktet kan de gjøre det på veldig kort varsel. Lykke til! ......og det kan faktisk være både høytidelig og romantisk selv om det er kl ni en fredag morgen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4907486-noen-som-vet-hvor-fort-man-kan-bli-gift-p%C3%A5-tinghuset-jeg-trenger-r%C3%A5d-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-trist-og-lei/#findComment-4907664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bia-liten Skrevet 29. april 2006 #6 Del Skrevet 29. april 2006 1: Ring tinghuset og prøv å få en dato før papirene er klar. Da kan datoen stå i vedlegg til søknaden som sendes 18. mai. Skriv noen sånt som at "vi skal gifte os den XX. mai. Vielsesattest ettersendes." 2: Datoen for innsendelse av prøvingspapirer til folkeregisteret er det som avgjør hvor fort dere får gifte dere. Hvis ingen av dere har vært gift før, går det veldig raskt å få gjort unna papirarbeidet. Hvis du leverer papirene personlig kan du si til den som mottar at du ønsker å snakke med saksbehandler. Denne har taushetsplikt så du kan trygt si at du er veldig spent på saksbehandlingstida fordi dere er i oppstart for prøvereørsbehandling og at søknaden deres der ikke vil bli behandlet før dere kan forelegge vielsesattest. Fortell at det pga ferieavvikling på sykehuset er veldig bra om dere får papirmølla der igang før ferietida starter. De som jobber på folkeregisteret er også mennesker og vil nok gjøre sitt ytterste for å få dette til. 3: Bestill bord på en fin restaurant til dere og forloverne deres. Så dere får feiret når dere giftet dere og kom et steg nærmere det barnet dere lengter så etter! Dette skal gå bra! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4907486-noen-som-vet-hvor-fort-man-kan-bli-gift-p%C3%A5-tinghuset-jeg-trenger-r%C3%A5d-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-trist-og-lei/#findComment-4907786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gøril og Jesper :) Skrevet 29. april 2006 Forfatter #7 Del Skrevet 29. april 2006 jeg begynte å gråte da jeg leste svaret ditt Bia-liten. Jeg fikk tro på at vi skal klare det. I allefall i mai skal vi klare det!! Sambo synes det er viktig at foreldrene hans er der, og kommer ikke til å gifte seg viss ikke de kommer.. Men de kommer nok på pletten når vi sier at vi skal gifte oss (moren hans maser om dette, så hun blir nok glad) Ingen av oss har vært gift tidligere, så håper papirarbeidet går fort.. Tror jeg tar meg fri en dag fra jobb jeg, og gjør unna alt papirarbeid, besøk og får gjort unna ting.. Tusen takk ALLE som har svart meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4907486-noen-som-vet-hvor-fort-man-kan-bli-gift-p%C3%A5-tinghuset-jeg-trenger-r%C3%A5d-er-s%C3%A5%C3%A5%C3%A5-trist-og-lei/#findComment-4907874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå