Gå til innhold

Stor forskjell på fødsel nr 1 og nr 2?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om hva jeg kan forvente meg med fødsel nr 2. Hadde en fin og grei fødsel (med epidural) for ett lite år siden, og nå skal jeg jammen på igjen. Har noen lyst til å fortelle hva slags opplevelser dere har hatt med to fødsler? Jeg er veldig spent...

Fortsetter under...

Hei! gratulerer da:)

Fødsel nr 1 var et helvete med smerter og styr.. holdt ikke på så lenge for å være 1 gangsfødende, men ni timer uten opphold i veene holdt det for å si det sånn.. brukte 40 min på å presse ho ut..

fødsel nr 2 var et hav forskjell.. jeg klarte å puste kjempebra og det gikk så fort! 4 timer å ho var ute! det var vondt som bare den sef, men heldigvis gikk det fort.. hadde to press veer så var ho ute!

kan ikke sammenligne mine iallefall:)

brukte lystgass og akupunktur på 1 man, men ikke noe på andre man..

Masse lykke til til deg!!

SÅ utrolig spennende!!

Stooor forskjell ja!!

fødsel nr en gikk etter boka, 12 timer med helvete før ungen var ute:-) Brukte ingenting, selv om riene var sterke og varte lenge.

Fødsel nr to var totalt annerledes. Denne gang gikk jeg med svake, uregelmessige rier i 3 døgn før jeg ble lagt inn med 6 cm åpning. Fikk ikke regelmessige, vonde rier før etter 8-9 cm, og da gikk det fort! 5 minutter med pressrier, og så var det hele over. Brukte ikke noe denne gangen heller. Eventuelle neste blir med epidural!! Lykke til med fødsel!!

første gangen for meg gikk vannet kl 03 på natta , riene kom igang i totiden dagen etter og varte i 4 timer og 40 min.presset henne ut på 10 min.. med nr to gikk jeg med ineffektive rier i 12,5 t (hadde da fire cm til slutt) så gikk vannet . fra 4 cm til full åpning gikk det 33 min hvorav 2 min av dette var pressrier. så må nok si nr 2 var heftig ;) nr 3 var lettest og nr fire var den verste . tro det den som kan ;)

Første fødsel, 46 timer, 90 min press, en time med sying etterpå.

Andre fødsel, 11 timer, en time fra 5 cm åpning og bare to min etter jeg hadde 7 cm var hodet ute på to trykk. To trykk til og der var babyen født!

Mao, som natt og dag. Nr to var definitivt best.

Annonse

Med nr 1 tok det 17 timer. med moderate smerter. Nr 2 hadde jeg pressrier på parkeringsplassen til sykehuset, hun var født 20 min etter jeg blei lagt inn..... men det var faktisk litt for fort, rakk lissom ikke å innstille meg på fødsel....

Fikk ikke smertestillende på noen, og det var helt ok

Hei!

Første fødselen tok 20timer, stoppa opp pga epidural i 6timer...

Var grei fødsel, men ble lang.

Hadde bestemt meg for ikke å ta epidural denne gangen, og det rakk vi uansett ikke, da jeg spurte etter smertelindring var det 5cm åpning og det tok bare 3timer så var han født.

Fra første ri, til han var født tok det 9 1/2timer.

Tror nok du kan forvente deg en litt raskere fødsel med nr 2.

Det er det inntrykket jeg har i hvertfall =)

Glemte å skrive at første fødselen hadde jeg ingen kontroll selv, lå bare i snga, mens denne gangen følte jeg at jeg hadde kontroll. Tok akupunktur og pinex forte supp, men det hjalp nok ikke særlig...

Følte press fra 7cm, og fikk presse litt. Etter vannet gikk, var det 2-3 press rier og så var han ute!

Revnet ingenting noen av gangene, bare litt små rifter.

Lykke til =)

fødsel nr 1 gikk unna på 4 timer... 2 pressveer og babyen var ute... vondt mens det stod på men ok har jo fått en til

trodde med nr to at det skulle gå enda fortere enn nr 1... for det har jeg jo lest og hørt.... hmmm... tok tilsammen 15timer... helvetes vondt... 6 timer med pressveer og det endte med keisersnitt... ops ingen flere barn på meg takk!!!

Fødsel nummer 1 brukte jeg 9,5 timer på. Ikke så lenge synest jeg, siden hun var en " stjernekikker". (Kom med ansiktet vendt oppover) Brukte kun lystgass.

Fødsel nummer 2 var en drømmefødsel. Brukte 1 time 45 minutt. Var kun vondt de siste 45 minuttene. Kom inn med full åpning, og to press senere var hun ute.

PS! Gratulerer så mye, og lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...