Gå til innhold

Hvordan kan han si noe sånt?

Anbefalte innlegg

Pappaen er veldig stressa nå før fødsel, og det er jo greit. Men så idag sier han at han ikke vet om vi er klar for en til. Jeg sier at det burde han ha tenkt på litt før. Da sier han at jeg ba deg jo om å ta abort. Det gjorde du vel ikke, jo sier han. Ja, når vi krangla ja, jeg tok ikke det alvorlig, sier jeg. Og du var jo med å prøve du også.

Nei egentlig ikke sier han..EGENTLIG IKKE!!!

Nei det stemmer, jeg ble gravid for EGEN HÅND jeg.

Han har sagt nå litt senere at han gleder seg til å bli pappa igjen, og at han bare tenker veldig mye på hvordan ting skal bli, men jeg er helt knust. Tvinga jeg han? Det føles sånn. Sitter her bare å gråter, og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil ikke se han nå, orker ikke! Hvordan kan han si noe sånt nå, sånn rett før termin?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4907338-hvordan-kan-han-si-noe-s%C3%A5nt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du blir sint, særlig på det med aborten. Men når det er sagt, så kan det jo være litt sånn "rett før" nerver.. Det har jeg også.. Sitter ofte å tenker at jeg har jo egentlig ikke noe lyst på en til, blir bare pes og slit osv.. Men så ser jeg en baby og skjønner da hvorfor jeg hadde lyst på en til...

Så selv om det er drøyt, så skal du kanskje være glad for at han deler sine tanker og følelser med deg......

Prøver nå å prate hans sak her..

Men han kan jo ikke fraskrive seg annsvaret, om han ikke ønska barn og du fortalte at du slutta på prevangsjon så er han vel ikke så dum at han ikke skjønner at sex kan resultere i baby...

Hei! Synes det er helt forfærdelig at han kan si noe sånt til deg! Det er jo litt sent å angre nå liksom, å man trenger jo to til å lage et barn.

Min mann sier og at han for det over seg at han angrer, men tror det er vanlig å få litt nerver, vi har ingen barn fra før, og vet ikke hva vi går til, men vi gleder oss mest av alt.

Synes iværtfall at han høres urimelig ut! Skjønner veldig godt at du blir lei det. Det er jo sårende ord!

Håper dere finner ut av det! Lykke til!

For en fyr!!! Temmelig dårlig gjort å si noe sånt, det er jo ikke noe du kan gjøre nå alikevel... Eg hadde reist vekk fra han noen dager visst du har mulighet til det, og sagt til han at du vil være litt for deg selv, så kan han se hvor mye du betyr for han. Mannfolk trenger å bli skremt llitt av og til... Det virker iallefall på min samboer når han er urimelig.... Dei kan ikke innbille seg at dei kan slenge ut hva dei vil, og at vi skal bare godta alt og ta alt ansvar over på oss. Bli voksne mannfolk, sier nå bare eg!!

Han visste nok godt at muligheten for at du kunne bli gravid var velidg stor, så visst han ikke ville ha en til, burde han holdt seg unna deg da!!

Nei stram han opp litt, og be han ta ansvar for seg, så ordner alt seg til slutt!!!

Lykke til!!!!

Takk for svar.

Jeg håper det bare er sånn "rett før" nerver. Men jeg vet ikke. Snakket litt mer med han, og det virker som han faktisk har tenkt tanken veldig mye, selv om han også gleder seg til å bli far. Og det sårer, selv om det sikkert er normalt.

Og vi prøvde i flere mnd, over et halvt år faktisk, jeg testa med eggløsningstester (som han faktisk hjalp meg å tyde), så han har hatt all verden med tid på seg til å si at "NEI, jeg vil ikke ha barn likevel!"

Har jo endel mer hormoner i kroppen enn normalt, så det er vel kanskje ikke så rart at jeg reagerer som jeg gjør.

Annonse

Han må jo ikke rigtigt bruke hodet??? Lyder ikke ret gammel og moden!! Dette fortjener ingen og slet ikke i vor situasjon! Han mente det sikkert ikke, men det er så dumt at si noe sånt! Han burde skamme sig og sette pris på at han er i stand til at få børn! Når først barnet er her må man ta ansvar enten om man er klar eller ej, Da må man bare se av at bli klar! Lykke til giv ham et spark bagi fra meg og ikke find deg i det! Giv ham ren besked! Han bliver jo selvfølgeligt meget meget glad for det skønne barn du snart skænker ham og så er alt bedre. :-) MÆND!

Takk for alle svar.

Han har sagt unnskyld nå. Hadde til og med vært ute å kjøpt blomster til meg. Han sier det bare er for at han gruer seg sånn til hvordan jeg skal klare meg med 2 små før han får kommet hjem etter jobb og sånn. Ikke at det fikk meg til å føle meg bedre:(

Han tenker aldri før han sier noe:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...