Gå til innhold

Tar alle Omega 3 - og har dere tatt det hele svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Jeg var på helsekosten idag, og snakket med en som jobber der. Fortalte at jeg ikke har mange ukene igjen til termin, og så kom vi inn på at gravide bør ta Omega 3....

Jeg har tatt folsyre hele svangerskapet, begynte før vi planla graviditeten.

Men Omega 3 har jeg ikke vært flink å ta.....

Kjenner at jeg fikk litt panikk, jeg.....hun som jobbet der sa at "dette er noe alle vet" at det er så viktig for barnet og utvikling etc........

Legen har aldri nevnt noe om dette...........og nå er jeg høygravid og litt lei meg for at jeg kanskje ikke har gjort "det beste for barnet mitt"........

Vil gjerne høre andres meninger og erfaringer...

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg har tatt tran i hele svangerkapet. Begynner på uke 39 i morgen. Og folat de 3 første mnd. Men så lenge du har hatt et normalt sunt kosthold og alt ellers er bra er det ingen fare :)

Klem datter av helsesøster :)

Takk for tilbakemeldinger.........om det hadde vært like viktig som folsyre, så hadde vel legene sagt noe? Jeg forsøker å holde meg oppdatert og få med meg hva som er viktig for gravide....men en får ikke med seg alt....

Får trøste meg med at jeg aldri har tatt en røyk i hele mitt liv, og at jeg selvfølgelig ikke har smakt alkohol i svangerskapet. (noen kan jo ta seg en fest før de vet at de er gravide, men siden vi planla, så avstod jeg totalt fra alkohol i prøveperioden)

Jeg har ikke tatt en eneste vitamin i hele svangerskapet, og da forskjellige jordmødre og legen har spurt meg om "ja ja, det er ikke så farlig."

Tok ikke folsyre heller..

Men legen min sa jeg ikke trengte å bekymre meg.

Annonse

Har tatt Møllers "godt for hjertet" i tillegg til folat i starten og kalsium. Drikker ikke melk, og Møllers inneholder omega-3 - har hatt litt trøbbel med fiske- lukt/smak i svangerskapet, og babyen skal visst bli mye smartere hvis mor spiser mye omega-3:-) Tror ikke det er noe krise om man har et suntog variert kosthold uansett!

2 dager igjen til termin

vel bruker til vanlig å ta det, men jeg har litt problemer med å svelge tabletter når jeg er gravid. så det blir ca annen hver dag for min del.

har vært super flink i mine andre svangerskap. så jeg føler meg ikke særlig høy i hatten, stakkars lille gutt tenker jeg...er også lei meg

Har tatt det i over 2 år nå og nesten ikke vært kjøla så har troen på trankapslene=0). Du trenger ikke ta folsyre lengre enn 3måneder etter du er blitt gravid da får du nok gjennom mat med mer. Ha en kos søndag morgen

Jeg tar Omega 3 nå, men begynte å ta det ganske seint i svangerskapet (var sikkert 3 måneder på vei). Grunnen til at jeg begynte å ta Omega 3, er at jeg omtrent ikke spiser fisk...Ikke lett å gjøre alt korrekt. Lege og jordmor har ikke sagt noe om vitaminer og Omega 3 til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...