Gå til innhold

Søknaden vår er endelig sendt!!

Anbefalte innlegg

Etter endel om og men og enda litt venting ble søkanden våres endelig sendt på torsdag. Utrolig godt å tenke på at den søknaden endelig har kommet seg ut av det gyn.kontoret og på veg dit den skal. Føles som vi allefall er ett skritt nærmere målet!

Vi har sendt søknad både til St.Olav og til Medicus fordi det er 6 mnd ventetid på St. Olav nå. (...utolmodige vi skjønner dere...) Til dere som har vært på det private: Tok det lang tid fra dere sendte søknaden til dere var i gang? Tror og håper vi har tatt de fleste prøvene.

Til dere som er på St. Olav og er gjennom ICSI forsøk: Hva slags prøver tok dere før dere kunne sette i gang?

Klemmer fra

Fortsetter under...

Gratulerer med sendt søknad!

Nå sitter jeg her og håper på at dere har tatt "kromosom" testen. dette er en blodtest som leter etter feil på arvematerialet til paret. dette gjøres i utganspunktet kun når man trenger iCSI pga late / nesten ikke eksiterende svømmere.

Denne prøven analyseres i Bergen og de har ca 8 ukers behanlingstid (når det ikke er ferie.) Vi fikk Medicus til å rekvirere denne prøven for å korte ned på ventetiden. Hvis dere ikke har tatt den anbefaler jeg at dere tar kontakt med Medicus og ber dem ta denne teste. Det er ikke nødvendig å lage ekstra ventetid.

Forøverig er jeg ikke helt sikker på om Medicus krever denne testen, men det er jo bare å ringe og spørre.

Og forresten så hadde jeg ringt til St. Olavs om en uke og spurt om de har mottatt søknaden. (Søknader har forsvunnet før ;))

er så glad på deres vegne at søknaden endelig har blitt sendt.

Var vel egentlig bare det jeg ville si. Mener også du skal ha tatt alle prøver nå. dere har jo tatt denne kromosonprøven også? nå er dere snart i mål :)

Takk for at du svarte. Jeg fikk overtalt min gyn til at mannen min skulle ta denne kromosomtesten. Han mente at den ikke vra nødvendig, men St. Olav hadde jo fortalt meg at de måtte ha denne. (medicus trengte ikke denne prøven) Men det som var så rart er at den kromosomprøva som min mann tok ble sendt til Ullevåll. ååååå... nå har sikkert han gyn fyren rekvirert en feil prøve!! Han kan virkelig ikke ha helt peiling!!

Leste over at du ikke har en helt god dag! I morra kan det snu seg og du ser mye lysere på det. Kanskje om bare noen uker så kan det blå krysset lyyyyse mot deg. Krysser fingrene for deg!! Tenk så godt at du er i gang med behandling og at det virkelig skjer noe etter mye venting!! Gå en lang tur, kjøp deg noe godt å spise og les en god bok eller kjøp deg et morsomt blad.

Klemmer

Takk for det Gøril, men som du ser over så ble jeg veldig usikker på den kromosomprøva nå. For den ble jo sendt til Ullevåll og ikke Bergen. Kjenner at itltroen til vår gyn begynner å bli vedlig liten. Mannen min har sikkert tatt feil prøve han nå.....

vi tok disse kromosom prøvene før jul, så det kan jo være at noe har forandret seg, men i alle fall da var det bare Bergen som gjorde analysen. Hvis det bare er mannen de sende inn prøve på, så aner jeg ugler i mosen, for hele poenget var å se på både mine og hans kromosomer sammen.

Ikke meningen å stresse deg, men jeg hadde sjekket en gang ekstra. Nå Medicus har fått søknaden din, så vet i alle fall de om det er rett kromosom test.

Lykke til!

Annonse

jeg vet at sambo har tatt denne kromosontesten.. men jeg tror ikke jeg har det? Jeg tok masse blodprøver, men husker ikke helt alle.. Tok jeg også denne kromosonprøven?? hmm.. kjenner jeg bobler over av frustrasjon

hei minni 79!!

Jeg er som deg, litt utålmodig :-)

Vi hadde sendt søknad til st olav, men fikk beskjed om at vi måtte vente en god stund. ( Flyttemaset)

Det orka vi ikke, så fra vi ringte medicus til vi var i gang med medisiner, tok det 4 dager!! :-)

I tillegg er de supergreie der, jeg brukte 14 dager på medikamentene, slapp spray fordi jeg er ung og det eneste som feiler meg er tette eggledere.

Så fra telefonen var tatt, til jeg var ruger, var nøyaktig 18 dager.

Var ikke det koslig å høre for en utålmodig sjel?? :-)

Lykke til!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...