Gå til innhold

Noen som har brukt P-sprøyta?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. brukte p- sprøyte i 3år og hadde ikke mensen da. Syns det var helt topp med p- sprøyte. Gikk ett og et halvt år før jeg ble gravid. Prøvde ikke aktivt å bli gravid mer enn 4mnd.

Snakka med legen min om p- sprøyte da jeg var på 6ukers kontroll, han sa det var slikt dem anbefalte til utviklingshemmede nå. Var ikke anbefalt for "vanlige" å bruke.

På sykehuset sa jordmødrene at jeg måtte si til alle som brukte det at jordmødrene var veldig imot p - sprøyten....

Så jeg kommer nok ikke til å begynne på den mere..

Annonse

Jeg brukte p-sprøyta i mange år. Nøyaktig hvor lang tid det tok før mensen kom er jeg usikker på. Gikk over på p-piller et par mnd. før vi ble enige om å lage baby. Brukte 1 1/2 år på å bli gravide. Gynekologen min ga p-sprøyta skylden.

Når jeg kom på 6 ukerskontrollen etter fødselen fikk jeg opplyst av fastlegen min at legene hadde fått beskjed fra helsemyndighetene om at denne ikke skulle settes lengre pga. bivirkningene. Snakket da blandt annet om benskjørhet.

jeg brukte p-sprøyta i litt over 2 år. Hadde ikke mensen i det hele tatt. Tok ca 4mnd før jeg fikk igjen mensen.

Men det tok 2år og 5mnd før jeg ble gravid! Legene ga sprøyta skylda....

Så jeg kommer aldri aldri aldri til å ta den igjen

Eg hadde ikkje mensen mens eg gjekk på sprøyta, og for min del var den på plass regelmessig ca ein mnd eller så etter at 3-mnd virkningen gikk ut. Og så vart eg gravid kort tid etter :) Eg har blodpropptendens og vart derfor anbefalt sprøyta istadenfor p-piller, veit ikkje om det er rett, men gjort er gjort. Veldig greit mens det stod på i alle fall.

Ja, men jeg tålte ikke horomonene, ble helt sprø! ;o)

Hadde ikke mensen så lenge jeg brukte den og det tok vel ca et halvt år før jeg fikk den etter jeg sluttet med den, dvs 9 mnd etter siste sprøyte.

Siden jeg ikke planla noen barn, så tok det noen år før jeg ble gravid og da ble jeg det på p-pillen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...