Gå til innhold

Kremer ved atopisk eksen, røde nupper tørr hud mv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min eldste hadde atopisk eksem som liten. Ingen ting hjalp! Kortisonkremer selvfølgelig, men de kan ødelegge huden hvis de brukes for mye. MEN etterhvert begynte han å bruke den helt ordinære HTH lotion som kjøpes i dagligvare. Den er han helt avhengig av den dag i dag.

har en gutt på 9 år og jente 9 mnd . begge med atopisk eksem. mine erfaringer er at mange av de salvene du får på blå resept ofte er med kortison. det har jeg prøvd å styre unna . er ikke så glad i kortisonen. etter mange års prøving med det meste de hadde på apotekene uten at det hjalp, kom jeg i kontakt med en sykepleier (gjennom en venninne) . denne sykepleieren solgte noe som heter volare. det er dødehavsprodukter og ren aloe vera i den salven jeg ble presentert for. kjøpte en krukke og prøvde denne og vips.. etter et par uker var sønnen min helt fin (da var han vel ca 2 år) . han har brukt den siden og er absolutt helt fin i huden . ikke klør han heller, noe som selvsagt er helt typisk for barn med atopisk eksem.

vet også at folk med kraftig psoriasis er blitt serdeles fine med denne kremen. det som er litt synd, er at den ikke kan kjøpes i butikkene, men gjennom home parties.

må også få sagt at jenta mi på 9 mnd også begynte så fint på eksemen, så jeg smørte henne også . hun er også blitt helt fin .

lykke til

Min lille sønn er hardt angrepet av atopisk eksem. Nå har vi fått det under kontroll og vedlikeholder med smøring med grønn Agrosan fra helsekosten (Life). Den er litt dyr, men det er stor tube og er drøy. Det er sjelden han får utslett nå.

Hvis han får utslett så smører vi med hydrokortison som er reseptbelagt og har Agrosan oppå. Innimellom hvis det er skikkelig ille får han kaliumpermanganat bad og smøring som over etterpå. Det er som regel når han har blitt for varm at det blusser opp.

Dette kan en hudlege alt om. Det lønner seg å oppsøke lege for det slik at du får noe som passer nettopp ditt barn og får allergitestet han.

Det kan jo tenkes at han reagerer på f.eks Aloe Vera, da det er allergener i det.

Hilsen en som bruker Aloe Vera på meg selv :o)

Sønnen min hadde en periode tørr hud og flekker med veldig tørr hud. Jeg prøvde mye forsjellig, dyre kremer jeg fikk anbefalt. Det hjalp ikke, så tilslutt tok jeg pappas råd om å kjøpe Spenol. Etter 5 dager med smøring morgen og kveld var huden hans silkemyk som ved fødsel :-) Deilig ! :-) Prøv den !

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...