Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har klippet dette fra www.tobakk.no til deg:

"En studie fra Sverige fant dessuten at bruk av snus under graviditet hadde sammenheng med økt risiko for fødsel før termin og svangerskapsforgiftning."

"Snus inneholder over 2500 kjemiske forbindelser, deriblant nikotin og kreftfremkallende stoffer. Spesielt viktig er tobakksspesifikke nitrosaminer. WHOs kreftforskningsinstitutt (IARC) klassifiserte i 2004 snus og tobakksspesifikke nitrosaminer som kreftfremkallende for mennesker. Dyreforsøk har også påvist kreftrisiko ved snuseksposisjon. Nikotin er dessuten sterkt avhengighetsskapende."

I tillegg har jeg dette å si:

Babyen din risikerer å bli avhengig av nikotin, og det kan føre til at den får abstinenser etter at den blir født. Abstinenser kan føre til at den er veldig urolig og gråter mye mer enn den hadde gjort hvis den var uten..

Jeg ville ikke tilført kroppen min giftstoffer! Røyket selv som en svamp, men sluttet den dagen jeg ble gravid og har ikke tatt et trekk siden. Orker ikke tanken på å gjøre noe som kan skade gutten min inni der. Han kan jo ikke forsvare seg!!

Mener ikke virke bitchy altså, du ba om det!! :-)

Lykke til!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4906439-snus/#findComment-4908843
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...