Gå til innhold

Soving på dagen

Anbefalte innlegg

De siste dagene som har vært nå har Antonio begynt å sove senere og senere. Han sovner rundt 2-halv 3 på ettermiddagen, og sover gjerne bare 1- 11/2 time. Moren min fortalte at vi gjorde det samme ved 1 års alder, og sluttet og sove på dagen like etter det.

Er det noen andre med barn som ikke sover så mye? Som vet evnt hva jeg skal gjøre? Han er 1 år.

Takker for svar:o)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4906204-soving-p%C3%A5-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Min datter er 14 måneder og veldig avhengi av søvn, også på dagen.

Hun sover fra 19.30 til ca. kl. 07.00, da får hun litt frokost, masse kos og morgenstellet, og så er hun faktisk klar for mere søvn, fra ca. 08.30 - 10.00. Så er hun våken til ca. 13.00 og sover et par timer da også.

Hvis hun ikke får sove såpass mye på dagen blir hun sutrete og sliten, og sover faktisk litt dårligere på natten.

Tror det er greit å la barna sove på dagen til de er 2 - 3 år, de sier som regel ifra når de ikke trenger det lenger.

Datteren(på 16 mnd) min sover fra 19 til 07, og sover 1 time fra ca 12.30. Merker at hun klarer å være oppe lengre og lengre, og de siste dagene har hun kun sovet i tre kvarter. Håper hun fortsetter å sove på dagen i noen måneder til! Det er godt med et avbrekk for oss begge:-)

Dersom han virker fornøyd med de timene med søvn han får pr i dag, så er det lite du kan gjøre. Noen barn trenger mindre søvn enn andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...