Gå til innhold

Anbefalte innlegg

har en liten gutt på 3 uker som har snudd døgnet totalt... sover kjempegodt på dagen og får han ikke til å sove på natta. har prøvd å holde han litt våken på dagen men er ikke så lett når de er så små.

er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for å hjelpe han til å snu døgnet tilbake?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4905964-om-%C3%A5-snu-d%C3%B8gnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det sånn vi og. Men så hadde gutten kolikk da... Men tror jeg har hørt at man ikke klarer å snu døgnet på så små. Det snur seg etter hvert selv, det gjorde det her.Selv om han ikke sover så godt nå heller, vet han når det er natt og dag. Prøv å gjør det samme hver kveld, stell pupp, slå ned belysning, si til baby at nå er det natti-natti. Etter hvert vet han hva som skjer. Ta tiden til hjelp. Jeg innfant meg med at slik var tilværelsen vår, gikk oppe til 4 hver natt. Når jeg ikke stressa med det lenger, så begynte det å snu seg av seg selv.

Lykke til, det blir bedre :-)

Vet hvordan det er. Alle ting en skal på er som regel tidlig på dagen. Jeg har alltid fått høre du må sove når ungen sover, ikke lett det alltid. Her sover gutten om natta nå, men våkner hver time.... Må enten gi pupp, eller la han ligge på brystet mitt. En av ulempene med kolikkbarn, de venner seg til all den kroppskontakten de får når de har det vondt. Pappaen ligger på annet soverom, for han skal på jobb. Han står opp med storesøster og får henne på skolen da, så kan jeg sove litt på formiddagen. Skulle ønske jeg fikk en hel natt søvn snart...

merker det m gutten min at han sovner gjerne m puppen men sperrer øynene opp når han blir lagt i senga.. men jeg skal vel egentlig ikke klage for han er egentlig en grei gutt som stort sett er fornøyd bare han slipper å ligge alene.. man blir bare så sliten av å ikke få nok søvn...

så flott at mannen din tar storesøster på morgenen da.. litt avlastning iallefall.. får du noe avlastning om nettene i helgen da?

Ja jøss, gutten vår er også stort sett grei, smiler og ler stort sett hele dagen. Men som du sier, slitsomt med lite søvn. Ja, jeg får avlastning i helgene, men han sover så godt, våkner ikke av baby. Men han står gjerne opp, er lenge oppe om kvelden, slik at jeg får sove litt. Men puppen har jeg, så da er ikke pappa god nok :-)

Sånn er det nå, om ikke lenge er det glemt.

Annonse

Ha ha,akkurat sånn var Sander også når han var så liten.

Vi satt oppe på skift om nettene med en lys våken og blid baby!

Om dagen så sov han som en stein og kunne ikke vekkes av ti ville hester!

Men da han var ca 1-1,5 mnd begynnte vi og "bestemme" sovetid.Hadde samme rutinen hver kveld.Dempet lys nattstell med tran,fuktighetskrem (han er litt tørr i ansiktet) og den samme nattasangen.

Var litt skriking,men han var aldri alene.Koste og la kinnet inntil hans osv.Men tok han aldri opp.

Han er 4,5 mnd nå og VET NÅR DET ER LEGGETID.

Han begynner å grine hver gang vi sier "nå skal du lalle".Ha ha ha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...