Gå til innhold

HOPPING PÅ TRAMPOLINE ? Noen som har snakket med lege eller jordmor om dette ?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi har nettopp fått satt opp trampolina etter vinteren, og jeg er i 7 uke. Hvordan er det med småhopping på den ? Datteren min på snart 5 år, ble så lei seg for at jeg ikke ville bli med å hoppe. Jeg har ikke sakt det til henne ennå, at vi venter nr to, vil vente litt ennda. Men det er mulig jeg sier det snart, for jeg kommer ikke på noen annen gyldig grunn for ikke å hoppe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal sette opp trampolinen i hagen i dag.Dette lurer jeg også på..Litt hopping kan da vel ikke skade så tidlig?jeg er 12 uker på vei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde i alle fall ikke tatt sjansen på hopping, selv om det er på en trampoline. Gravide skal heller ikke jogge, blir jo nesten samme bevgelse for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da være mye mindre belastende for kroppen å hoppe på trampoline enn å jogge. jenter som driver med sport fortsetter jo gjerne langt inn i graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ! Et par av dere svarer at gravide ikke skal jogge, men er dere så sikre på det? Jeg har hørt at det ikke har noe å si så lenge en jogger i rolig tempo, men at en ikke skal løpe. Jeg har også hørt at det ikke er noe problem å jogge så lenge en ikke får vondt. Hmm.. Dette må jeg sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et video innlegg på babytv her på barnimagen, sier en dame at en kan fortsette å ri også ! Skulle jo tro at det er hardere bevegelser enn å hoppe på trampolina...men jeg tørr ingen av delene. Jeg har hest, men vil nok heller kjøre enn å ri framover. Jeg skal til legen på tirsdag, da skal jeg ta det opp med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jeg også spent på!- trodde man kunne og burde fortsette som normalt med trening om man trente før man ble gravid, bare ikke overdrive og ta ekstra hardt i. Jeg trener mye forskjellig, step, høypuls, styrke, pilates, ..klatrer/buldrer også innimellom, og da faller/hopper man jo ned på en tjukkas.. Hoppe på trampoline må da være ganske ufarlig?- også så gøy!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du kan gjøre akkurat hva du vil i graviditeten så lenge du er i form til det. Jeg fikk beskjed om å spille både fotball og håndball så lenge jeg klarte. Babyen er så godt beskytett inn i magen at det skal utrolig mye til at det skjer noe, iallefall så tidlig.

Jeg trente nesten 6 timer hver dag til jeg var 6 timer på vei (gikk idrettshøyskolen), dykket på 3,5 meters dyp, svømte under vann i 50 meter.

Det at en ikke skal trene og slike ting under svangerskapet er bare hysteri i følge legene og jordmødrene jeg har vørt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart gravide kan jogge! - vi kan jogge så lenge vi føler at det er behagelig.. ( i den grad jogging er behagelig i det hele tatt da, hihi).. Jeg pleide å jogge 4- 5 ganger i uken før jeg ble gravid, men var veldig svimmel og tungpusten de første ukene. Jeg har nå skiftet ut joggingen med sykkeltrening på raceren.. Hadde en deeeilig tur i solen i dag!! - god treningstur!

 

Det med trampoline har jeg ikke tenkt på, enda jeg har et slikt monster i hagen.. jeg hadde nok tatt sjansen, tror jeg.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege sa at jeg kunne trene som før. Men jeg måtte unngå alt med kraftige hopp, spesielt de tre første månedene. Kanskje du skal holde deg unna trampolinen da, ialle fall være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok latt være jeg.. Kan du ikke ha vondt i kneet el. l. ;-) Og så får heller pappaen være sterkt delaktig i ditt "fravær" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI IGJEN PÅ DERE !!

 

Først må jeg si, at jeg IKKE har trent noe særlig de siste åra, bare gått turer sånn histen og pisten, så jeg er ikke særlig topptrent nei :s hehehehe.

 

MEN !! D ble så jeg fortalt det til datteren min ikveld likevel...dEre skjønner...plutselig spurte hun meg-nærmest bønnfallt meg.. : MAMMA, KAN IKKE DU Å FÅ BABY I MAGEN SNART ?????

 

DA....smeltet jeg, og bare måtte fortelle henne det. HUN LYSTE OPP SOM SOLA, OG begynnte å spørre i vei. Jeg sa at det var derfor jeg ikke kunne hoppe på trampolina, og det skjønnte hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...