Gå til innhold

Lille Maja er født

teatime

Anbefalte innlegg

Lille Maja ble født 18. april, 13 uker før termin og veide 600 gram, 33 cm lamg. Hun har klart seg uten respirator, ikke hatt infeksjoner og passerte fødselsvekten en uke etter at hun ble født. 27 april fortalte legen oss at Maja høyst sannsynlig har Downs syndrom. Det var oppdaget om natten - og de hadde ikke hatt noen mistanke tidligere. Drømmen vår ble knust. Det er mange ulike følelser og tanker som raser rundt i hodet. Vi slites mellon de to andre barna våre og Maja som trenger oss så sårt.

Fortsetter under...

Kjære teatime,

Gratulerer så masse med prinsesse Maia! Så liten og alikevel så sterk

:-) Forstår at dere må ha fått sjokk, først prematurfødsel og så beskjed om at hun sannsynligvis har Downs syndrom. Men jeg tror Maia har valgt akkurat dere som sin familie fordi dere har den kraften som trengs for å ta vare på både henne, søsknene hennes og dere selv. Og alle tanker og følelser må få lov til å rase en stund - de vil helt sikkert roe seg etterhvert og falle i system. Ønsker dere all mulig lykke til fremover og håper dere har mange rundt dere som stiller opp. Og vi heier på lille Maia-snuppa;-)

Hei.

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, for dette er sikkert veldig tøft for dere.

Først at hun ble født så mye for tidlig og så at hun kanskje har downs syndrom.

Men uansett vil jeg gratulerer med lille Maja..

Håper dere får masse info og hjelp på sykehuset og at dere får hjelp (hvis dere trenger) til å bearbeide tanker og følelser.

Kommer sikkert mange stunder da en føler seg helt utafor.

Ønsker dere masse lykke til fremover og fint hvis du er innom å forteller hvordan det går framover...Hvis du orker da.

Vi er nok mange som føler med dere i denne vanskelige stunden og da er det så fint å høre innimellom hvordan DU har det. Og selvfølgelig resten av familien din..

Mange klemmer

Gratulerer med en sterk liten prinsesse:-).

Forstår at det er mange følelser og tanker som raser rundt. Det er alltid en sjokk for både foreldre og søsken, når man ikke får det barn som man ventet å få. I tilleg er hun født for tidlig, og det er jo en sjokk i seg selv.

Vi er jo mange her som har testet oss for alle tenkbare kromosomer.....

Vi må ikke glemme, at det er plass for de spesielle kjærlighetsbarna også, fordi de har så mye kjærlighet å gi. Jeg husker for noen år siden, så tog jeg bussen til jobben hver morgen. Vi var de samme menneskene hver morgen, vi hilste tyst på hverandre. Helt til en morgen da solen kom....

Hei, sa hun høyt.... Hun møtte oss der hver morgen.... og deretter så startet vi dagen med godt humør... og praten gikk løst:-))))

Så lykke til med prinsessen.... Hun er et spesiellt kjærlighetsbarn, det er plass for henne også:-))

Stor klem

Gratulerer med lille Maja! Hun høres ut som ei sterk lita dame. Ønsker dere alle lykke til videre. Det blir nok noen utfordringer,både fordi hun er så pittelita og fordi hun har downs...- men det høres da ut som den lille prinsessa har har en flott familie rundt seg!

Ta vare på dere og håper du har overskudd til å dele historien din med oss innimellom. Tenker på dere!

Annonse

Gratulerer så mye med lille, sterke Maja!!!

Ting går ikke alltid slik man hadde tenkt. Vanskelig å forestille seg hvordan dere har det, men er likevel trygg på at dette greier dere fint. Tenker Maja vil finne en helt spesiell plass i deres familie og ønsker dere all mulig lykke på veien!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...