Gå til innhold

Da har lillegutt vært på Ph-måling.

Anbefalte innlegg

Siden han var ca.2-3mnd gamel,så har vi skjønt at noe ikke er som det skal,gulept mye,både rett etter jeg hadde ammet,og flere timer etter jeg hadde ammet.

Når han startet med grøt 7mnd gamel,så kom grøten gjerne opp etter 4t,og sånn fortsatte det,jeg sa ifra til de på helsestasjon,og til slutt fikk jeg time til utredning på sykehuset i starten av desember.

Var på Ph-måling nå fra tirsdag til onsdag,og joda,lillegutt har reflux,og kan være for at han er litt prematur (uke 35) men en ting som er så rart er at på sykehuset hadde de brevet fra barnelegen hvor det står at han kom i uke 34,fastlegen har også skrevet et brev,der kom han i uke 36,men han er født i uke 35, kom 1.april,og jeg hadde termin 6 mai,begge er på en fredag,og er nøyaktig 5uker mellom de to datoene,så måtte rette opp en del der også..skjønner ikke at det skal være mulig å skrive feil på slikt,en uke fra eller til kan gjøre stor forskjell,hvertfall på dere som har født enda mer fortidlig enn meg.

Men nå har vi fått medisin til lillegutt,og skal prøve den i 1,5mnd,å se hvordan det går,blir det ikke bedre må vi prøve astma medisin å se om det funker,eller en ny P-hmåling.

Tok bilder da vi var på Ph-målingen og lillegutt var ikke blid når de skulle stikke sonden ned..huff.. har lagt ut bildene på hjemmesiden,så om noen vil se er det bare å ta en titt www.lillegutts.piczo.com

Men en ting er også det at vi var på 1-års kontroll (ukorigert) i starten av april,da veide han 9120g og var 75cm lang. å nå nå vi var på sykehuset hadde han gått ned til 9060g og er nesten 1mnd..skulle jo ha gått opp litt i det minste,så om vektene er litt forskjellige fra plass til plass,så skulle det jo omså være stortsett likt,for litt skulle han jo ha gått opp..

Skal på HS på mandagen å veie han å se hva den vekta sier,må uansett levere et skjema så tar veiing å slikt i samme slengen=)

Skulle bare fortelle litt om oss,er ikke så veldig mye her inne,men har fått masse gode råd her tidligere da vi kom hjem ra sykehuset=)

Fortsetter under...

Heisann.

Flott gutt du har :)

Kjedelig med mye gulping. Har samme problemet her, men tenker hele tiden at det vokser hun av seg. Men jeg har vært inne på tanken om det kan være reflux. Men HS sier at det er ganske normalt, og er at hun bare er umoden ennå. Så foreløpig stoler jeg på det... Er mer plaget av oppkast enn gulping egentlig.

Håper det vil gå bra med dere. Og at han har gått litt ned i vekt er vel naturlig når aktivitetsnivået øker sånn rundt 1-års alderen. Har i alle fall flere slekninger av meg opplevd. Men uansett ikke noe kjekt.

Masse lykke til!

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...