Gå til innhold

Noen som har tatt røntgen/kontrast undersøkelse av egglederne?

Anbefalte innlegg

Jeg venter på innkallelse, og lurer på om noen av dere har tatt det, og hvordan det isåfall kjentes?

Det er jo innsprøyting av kontrast i livmor og eggledere, så ubehagfølelsen kan jeg godt forestille meg.........(ugghhh.)

Håper på svar:o)

Fortsetter under...

Hva skal jeg si..

Det er det ondeste jævligstej eg har vært med på. Sorry altså!

Men har hørt at det går an å be om bedøvelse, det fikk ikke jeg noe tilbud om.

Men det er fort gjort og smerten går fort over.

Lykke til!!

Jeg fikk beskjed om å ta to ibux før underøkelsen. Så gjelder det bare å slappe av. Kjente lite ubehag. Fikk beskjed om å ta fri resten av dagen, da man kan bli noe svimmel. Lykke til, det går sikkert veldig bra

Hei Lenn!

Jeg hadde den undersøkelsen for noen år tilbake,og for å være ærlig så er det ikke noe godt. Det kan kjennes ut som sterke menssmerter. Fikk også beskjed etterpå og ta det med ro,ingen brå bevegelser. Man kan bli litt uvel og svimmel.Jeg selv hadde ikke problemer med det. Tror du får spørsmål om du vil ha noe og slappe av på,men det spørs vel kanskje hvilket sykehus du skal på. Men uansett så går det så fort og greit. Lykke til.

Takk for svar jenter......

Det var vel sånne svar jeg egentlig forventet. Man kan jo bare tenke seg....Ikke noe en gleder seg til, men må igjennom......

Tror jeg kommer til å be om en beroligende tablett før jeg skal inn. Det var veldig griet å ta en beroligende før egguttaket mitt iallefall.

Vel, det går nok bra til slutt. :o)

Annonse

Jeg tok det for et års tid siden.

Tok to Ibux på forhånd, og syns ærlig talt at det ikke var så voldsomt ille som alle vil ha det til.. Litt mens-smerter, bare, og ikke vondt etterpå. Dro på jobb etter undersøkelsen.

Lykke til!

Vel, godt var det ikke. Men selv var jeg veldig nervøs.. og greide ikke å slappe av. Det går nok bedre om du klarer å slappe av litt. Jeg gikk rett på jobb etterpå. Det gikk veldig bra.

Lykke til! Og husk å slappe - så godt som mulig...

Hei!

Jeg tok HSG for ca 1 år siden. Jeg har også jobbet på røntgen noen år. Legen på min jobb sa at det var bare å dra hjem å kose seg etter undersøkelsen, for da er egglederene helt åpne og det kan være god sjangs for å bli gravid!!! Mine eggledere var bra, men det var litt trang passasje på den ene siden, og jeg syntes også det gjorde j vondt! Det er litt forskjell fra jente til jente hvordan denne undersøkelsen oppleves, noen har jo kanskje sammenvoksninger å sånn og da vil det gjøre mer vondt enn hos en som har åpne eggledere. Det er smertefult akkurat der og da, men man glemmer det fort.. Man må jo gjennom det uansett så det er greit å ha gjort det:-) Der jeg jobber får man tilbud om beroligende, men jeg tok undersøkelsen et annet sted og ble overasket at jeg ikke fikk tilbudet, jeg hadde bestemt meg på forhånd og ble veldig skuffet over ikke få tilbudet, men du skal ha rett på å få det! Ønsker deg lykke til:-) Det lønner seg å ta fri resten av dagen, for man kan reagere på kontrasten og bli veldig trett etterpå det ble jeg, sov i flere timer.-)

Jeg fikk ikke tilbud om beroligende e.l. Hadde ikke behov for det heller, litt ubehagelig var det jo, men absolutt ikke spesielt vondt. Ikke noe å grue seg til, går jo fort over. Fikk litt mensensmerter i etterkant og litt blødning,så jeg var glad jeg hadde med bind, noe sykehuset ikke ga beskjed om at man burde ha. Man skal visst ikke kjøre selv etter undersøkelsen av en eller annen grunn...

Hei,

Var gjennom dette for ca.3 år siden....tror vi ble utredet for alt uten at de fant noe galt.

Kan ikke huske i detalj hvordan det var (urtroligt hvor fort du glemmer). Men behagelig var det ikke....fikk ikke noen form for smertestillende. Sikkert en fordel med ibux som gir en avslappende effekt. Det er jo slikt med alt at klarer en å slappe av føles alt mye bedre.

Men merk dette. Siden egglederne ikke var tette sa de at en var ganske "åpen" etter en slik undersøkelse slik at de små sædcellene til mannen lettere kunne finne frem. Så de ønsket oss bare lykke til da vi gikk hjem.

Vi fikk det ikke til (har klart det senere med IVF da).....men lykke til dere da.

Tusen takk for mange svar:o)

Jo det blir spennende....

Hørte jo så mange skrekk-historier om egguttak også, og så gikk det kjempefint.....

Smerte er individuelt, men fint å få tilbakemeldinger på hvordan dere opplevde undersøkelsen. Nå vet jeg litt bedre hva jeg går til......

Takk skal dere ha!

:o)

Klem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...