Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere gir bare banan da? blander ikke med noe annent da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte ved 8 mnd alder. Moser den, blander ikke ilag med noe annet. Bare husk at banan virker forstoppende. Lillegutt fikk en kjempe forstoppelse, så nå spiser vi bare godt overmodne bananer, for de har motsatt effekt

Skrevet

oki hmm jenta mi er bare 6,5mnd. Kanskje fpr tidlig med banan da?

noen annen frukt jeg kan gi henne? har kjøpt avakado men får vel ikke brukt den uten stavmikser eller? *løpe å kjøpe det*

Skrevet

Du kan koke sviske/ aprikoser og mose det til en pure. Godt mulig å gi banan men ha i hukommelsen at det virker forstoppende, det samme gjør eple(virker bindende).

Med stavmikser kan du gi de fleste frukter utenom sitrus.Pære er godt, hjelper på fordøyelsen og

Skrevet

Du kan fint mose avokado og banan m gaffel. Her går det ned på høykant. Men avokadoen må være moden da.

Skrevet

Dessuten kan man godt gi banan, men ikke hver dag om man er redd for forstoppelse. Jeg bruker å gi pærer til dessert dersom jeg har gitt banan til lunch. Føler det veier opp mot hverandre. Vi har og sviske og aprikos purre til gutten. Tar en god desj i morgengrøten hans. Smaker godt og får fart på magen, pluss at aprikos er rik på jern.

Skrevet

åssen vet man at avakadon er moden?

i butikken var det flest mørke avakador så var harde. mens et par grønne som var bløte. er det de bløte som er modne?

takk for svarene forresten :)

Skrevet

Jeg bruker skje og skraper både bananen og avocadoen. Trenger ikke mikser.

Skrevet

Begynte å gi banan da han var ca 7 mnd. Han får det til dessert etter middag. Jeg skreller eple og deler i biter, deretter koker jeg det i ca 10 min, deretter moser jeg det i stavmikser sammen med 1/2 banan. Dette er kjempegodt samtidig så det er litt lunkent siden eple nettopp er kokt.Banan har aldri virket forstoppende hos min sønn.

Skrevet

avokado skal være bløte,da er de modne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...