Gå til innhold

Ang jobb og graviditet

Anbefalte innlegg

Er det noen som har fysisk anstrengende jobber her ? Hvordan har dere tenkt til å løse det ved en evt graviditet ?

Jeg har en jobb som innebærer endel løfting og gåing.. Har tenkt å prøve å holde en evt graviditet skjult så lenge som mulig.. Men jeg er av den typen som får tidlig symptomer og en mage som er oppblåst.. Magen kommer til å være "i veien" ganske fort (selv om det ikke er pga noe foster). Så når jeg er evt 2 mnd på vei, vil nok jeg ha ganske fremtredende mage.. Et "dult" på magen er ubehagelig da (ikke skadelig for babyen)..

Huff dette ble jo bare rot !!:-) Skjønner dere hva jeg prøver å komme frem til ? (Vet ikke om jeg vet det selv, engang !! hehe, tidlig på morningen :-) )

Kort oppsummering:

Kommer dere til å fortelle arbeidsgiver det tidlig eller hva er planen ?

Idun

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4904555-ang-jobb-og-graviditet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har det litt som deg... Jeg blir i tillegg ganske kvalm, men det kommer litt senere enn hos andre (uke 10 sist). Forrige gang klarte jeg å vente til jeg var nesten 12 uker på vei, men da var det jul og nyttår den siste drøye uken før det, så jeg hadde jo fri en del... Denne gang er jeg fortsatt i permisjon fra junior ble født for 9 mnd siden og dersom jeg er gravid denne pp skal jeg ikke tilbake i jobb før jeg er litt over 14 uker på vei. Sjefen min nektet å tilrettelegge noe som helst (kunne gjort mange endringer men motsatte seg alle mine forslag) i forrige svangerskap, så jeg ble sykemeldt i uke 12 og ut svangerskapet fordi legen sa jeg skulle slippe unna løft og stress.

Tror det er best å si det til arbeidsgiver før/når de værste plagene kommer - dersom de kommer. Ville nok blitt nødt til å fortelle sjefen min det tidligere forrige gang hvis ikke jeg hadde hatt fri.

Hm, I see :-)

Hehe, er allerede småkvalm, jeg :o) Begynner å lure på om det er noe på gang nå.. Puppene har vokst og sårheten er på plass.. Også så TRØTT !! Herregud, noen dager er det såvidt jeg klarer å sitte oppreist :-) hehe.

Med 1.mann var jeg veldig mye kvalm i begynnelsen. Gikk ned flere kilo.. Men hadde det ikke så ille med 2.mann.

Har en jobb som sier "enten jobb "ordentlig", eller gå". Er ikke lett å¨få til en delvis løsning.. Ja, jeg får nok si fra til sjefen så tidlig som mulig, ja. Det er jo bedre for h*n også å ha det i bakhodet at jeg evt blir sykmeldt noen dager..

Takk for svar :-)

Idun

Ja, jeg er også litt småkvalm (innbiller meg det i hvert fall, ikm i neste uke) og la bare på meg ca 8 kilo i svangerskapet sist pga mye oppkast.

På jobben min (jobber med salg) må du også være 100% tilstede når du er på jobb - og det er fryktelig vanskelig når en er kvalm og trøtt. Var så trøtt noen dager i forrige svangerskap at jeg følte det var uforsvarlig å kjøre bil...

Oj, såpass kvalm ja!! Så ille ble det ikke på meg. Gikk ned noen kilo i begynnelsen, men så fort kvalmen gav seg gikk jeg kg opp igjen og maaange flere også ;-) hehe

Når har du ikm da ? Jeg har det til torsdag.. Men kunne virkelig ønsket at det var i dag, så jeg fikk testet meg :-)

En uke har aldri tatt såååå lang tid :-)

Idun

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...