tina-b Skrevet 29. april 2006 #1 Del Skrevet 29. april 2006 Hei og hopp! Hvordan står det til med vekten nå 7 mnd etter fødsel? Hvordan er formen? Ammer dere fortsatt? Noen som har begynt å jobbe igjen? -Jeg gikk ned alle kiloene uten om tre kilo, to uker etter fødselen. Også sa vekta stopp. Jeg hadde da ca 10 kilo for mye, siden jeg hadde lagt på meg ca 7 kilo før svangerskapet, pga. at jeg sluttet å røyke. Var fortvilet lenge for at kiloene satt så godt. Serlig siden jeg full ammet en stor gutt, pluss at jeg leverte ca en 1/2 liter morsmelk om dagen til sykehuset. Har hatt dårlig rygg, derfor ikke i mer en den nødvendige aktiviteten som barnet krever, og det er jo en del = ) Så for en og en halv mnd. siden kuttet jeg ned på cola, spiste hyppige små måltider, lang tur nesten hver dag ( ryggen er endelig begynt å bli bedre etter kiropraktor hjelp, hadde tre låsninger i ryggen) -Og nå har jeg gått ned 7 kg, hurra!!! -Prinsen min full ammes fortsatt, men har begynt å få smake litt grøt og bannan til kvelds. - Første natt på jobb denne helga. Prinsen er sammen pappa`n sin som har permisjon når jeg jobber 4 netter hver tredje helg. Vi valgte tidskonto, så slipper vi å tenke på barnehage, dagmamma helt frem til neste påske =) Tøft å begynne å jobbe... Men det er jo til barnets beste =) Dette ble lagt gitt... God helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4904487-september-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-oss-mammaer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mille** Skrevet 29. april 2006 #2 Del Skrevet 29. april 2006 Heihei!! Vekten er ok den, hadde gått ned alle kiloene før det hadde gått 2 mnd uten å gjøre noe som helst for det bortsett fra å amme, amme og amme....Men har fortsatt et par, tre kilo igjen for å veie det jeg veide da jeg gifta meg, sliter litt med de, men er på god vei. Formen er fin, trener pilates og går turer så ofte som mulig, har det bra. Sofie kutta ut puppen selv når hun var 5 mnd, bortsett fra morgenpuppen, men nå er det ingenting igjen der heller, og siden hun bet mamman sin i puppen så orker jeg ikke mer av den kosepuppen, blir jo ikke så kos akkurat...Hun får grøt to ganger på dagen nå og middag, og av og til fruktpure. Ellers får hun mme. Ville gjerne amme, men det ble ikke sånn.. Skal ikke begynne å jobbe før i august, tidligst..gruer meg allerede til det da! Hun er så liten syns jeg, vil helst ikke ha henne i barnehage, men sånn må det bli da.. ( Ellers kooooser jeg meg max med bebi, det er en fantastisk herlig tid!! Go helg til deg også! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4904487-september-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-oss-mammaer/#findComment-4905034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
E & A mamman :-) Skrevet 29. april 2006 #3 Del Skrevet 29. april 2006 Star fint till har.. Vekten rann av mer eller mindre o var borta i julas. Men sa borjade en smyga fint pa iom den andra graviditeten.. sa ny e det nagra kilo pluss igen :-/ Men men det e ju san de ska vara nar man e gravid. Magen kom lite snabbare men det syns eg inget namnvart. Ammade tills lilleman var 3 mnd sen sa borjade han vagra att ta pupp han hade strulat med av o pa sen han foddes sa till slut sa orkade jag inte mer. Han ville ha flaska o mat. Jobb, skulle onska att jag fick jobba o se lite folk. Men iom flytten till usa o den nya graviditeten sa ska jag val inte jobba foran ngn gang hosten 08. Ska bli intressant. Koz Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4904487-september-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-oss-mammaer/#findComment-4906955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Willemo Skrevet 29. april 2006 #4 Del Skrevet 29. april 2006 Hei! Vekten min, he he... Har i det siste vurdert å begynne seriøs slanking her. Har alltid vore tynn og vært veldig fornøyd med kroppen, men nå etter tredjemann vil den liksom ikke tilbake i "god gammel form". Jeg har nesten ti kg igjen til det jeg pleier å ha, men som sagt var jeg ganske tynn så jeg er ikke akkuratt knalltjukk. Skal endelig begynne å trene igjen nå, og så får jeg gå litt aktivt inn for å kvitte meg med disse kiloene da, hadde jo tenkt å være litt "bikinifin" når vi skal til spania i pappapermen, men det er - hjelp! - bare fire uker til...... Ammingen gikk det skeis med etter 4 1/2 mnd. Etter gjentatte brystbetennelser og melkestaser, sa jeg stopp. Har ikke angra på det. Snuppa har fått den viktigeste melka, og det var veldig deilig å være ferdig. Men all ære til dere som fortsetter enda. Amma sønnen min til han var ett år *stolt*! Jobb ringer nå og da og spør om jeg kan ta vakter. Har egentlig sagt at jeg så smått kan begynne, men det har ikke passa enda... Skal begynne på "ordentlig" i juli, men jeg går tilbake i 50% aften, så vi slipper barnehage/dagmamma i ett år til! Hadde vore kjekt å gått tilbake i full, men med tre unger her nå, så velger jeg å gjøre det på denne måten. Delvis og pga mannen min jobber mye og reiser mye. ( Men så er det jo han som står for inntekten her i huset også da... ikke særlig å leve på en sykepleierlønn!) Så sånn har jeg det..... God helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4904487-september-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-oss-mammaer/#findComment-4908671 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twig Skrevet 30. april 2006 #5 Del Skrevet 30. april 2006 heisann! jeg har tatt av 33 kg siden fødselen.. har fortsatt noe igjen til jeg er der jeg var.. Formen er ganske bra, trener en gang i uka, ute og triller hver dag sluttet å amme når jenta mi var 3 mnd, mistet melka:( Er under rehabilitering, så jeg skal ut i kurs og omskolering til høsten/vinteren Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4904487-september-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-oss-mammaer/#findComment-4914982 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 30. april 2006 #6 Del Skrevet 30. april 2006 hei hei.... kjempe bra her raste av meg 10kg før jeg var hjemme fra sykehuset, og ennå 10 kg til nå... men målet er å komme ned på 50kg som jeg veide før jeg ble gravid.. så da er det 8 kg som jg må få bort til sommeren men tviler at jeg klarer dette.. trener på spenst og går turer så ofte jeg kan.. ho slutta med nattepupp da ho var 3uker og sov natten igjenom, dermed mistet jeg melka helt da ho var tre mnd.. nå får ho flaske morgen og kveld på senga ellers er det ett grøtmåltid og ett middagsmåltid... ho får også sviskepure og fruktpure mellom måltidene har fått barnehageplass til tulla i august og da begynner jeg på skolebenken igjen noe som jeg gleder mg til for å bli ferdig med skolen.. så håper ho trives godt i barnehagen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4904487-september-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-oss-mammaer/#findComment-4915859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyr 73 Skrevet 1. mai 2006 #7 Del Skrevet 1. mai 2006 Hei - La på meg 27 kilo under svangerskapet, og har fremdeles 12 igjen.. Huff huff. Litt for stort søtsug for tiden. Går 2-3 turer hver dag (vil ikke sove uten å trilles i søvn), utenom det så har jeg ikke kommet i gang med trening, men jeg har nå kjøpt inn både stepmaskin, sittups "bøyle" og pilates dvd, så det er bare min egen latskap.. Før jeg ble gravid, kunne jeg spise hva jeg ville og la aldrig på meg, så jeg er ikke vant til dette her.. Ja ja planen er da og komme ned ca 8kg, til 54 kg (var 49 tidligere og synes det var litt for lite). Forresten.. Jeg sluttet jo å røyke da jeg ble gravid, og har ikke begynt igjen. Det har sikkert noe å si.. - Formen er fin, var på en behandlig hos manuellterapaut, og bekkenet er helt fint nå. - Ammer fremdeles, men hun får også 4 måltider daglig.Hadde håpet på å slutte etterhvert, da hun ikke vil ha melk fra hverken flaske eller kopp, og jeg dermed ikke kommer meg noen plass i lenger enn 3-4 timer uten henne. Har lyst på en voksen kveld ute snart. - Har fått barnehageplass fra midten av august, så da er det tilbake i jobb. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4904487-september-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-oss-mammaer/#findComment-4920383 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigurd&Solveig Skrevet 2. mai 2006 #8 Del Skrevet 2. mai 2006 Jeg gikk ned nesten alle de 12kg jeg hadde lagt på meg i løpet av en uke. Og der har jeg stort sett holdt meg helt frem til nå. Men nå har jeg jammen lagt på meg 3kg igjen!! Jeg ammer mindre og mindre. Skulle ønske jeg fikk til å spise mindre og mindre kake også - for jeg må inrømme at jeg spiser kake stort sett hver eneste dag! Uansett; kroppen er ikke helt den samme. Det er ganske slapt både her og der. Men jeg er glad i den for det og det er mannen min også heldigvis;-). Det kommer nok til å gå seg til bedre etter hvert uansett. Jeg prøver å få trent noe, men må nok si at jeg ikke alltid er så flink til å få det til. Jeg ammer fortsatt. Men det blir mest sen kveld og tidlig morgen. Har fortsatt masse melk, så han får når han vil. Guttungen spiser veldig godt ellers også; grøt, frukt, middagsglass og grønsaker. Han er rett og slett veldig glad i mat. Men det trenger han siden han er så utrolig aktiv også. Jeg skal ha velsignet fri til midten av august! Vi har barnehageplass fra 1. august, så der er alt i orden. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4904487-september-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-oss-mammaer/#findComment-4932675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
blirdettre? Skrevet 2. mai 2006 #9 Del Skrevet 2. mai 2006 kunne ikke blir bedre! Vekten rant av meg!!! etter to mnd var jeg like tung som før jeg ble gravid, og da fortsatt det bare nedover.....er nå fem kilo lettere enn før! men det skal sies at jeg la på meg ett par kilo før jeg ble gravid og at jeg har nok tapt litt muskel ( og det veier mer enn fett osv) jeg drev med en del vekttrening før jeg ble gravid og kuttet betraktelig ned før ett år siden. Har ikke vært spå lett i over 10år....artig greier! Amming er bare topp før alle involverte parter!! Ammer fortsatt, men mest om morgen og kveld plus en til to ganger i løpet av dagen...litt etter behov Fikk mensen tilbake før ett par uker siden, litt spent på om den blir like regelmessig nå med en gang.....var som ei klokke før. Kaia er super aktiv, hun har krabbet siden påske og driver å reiser seg opp på alt hun kan!! Og nå sitter hun ganske stødig på rumpa si og kan kom inn og ute sitte stilling av seg selv. Hun er stort sett blid som sola og babler i vei uten at det er noen ord ennå. Tenner kom fort, to og to om gangen og nå har hun 6 stykker!! skikkelig fin smil. Hun har stort sett sovet hele natta siden 3mnd, men i det siste har voknet midt på natta, men det er ikke hver natta. Vet hvor utrolig heldig vi er med henne, utrolig hva en god natts søvn utgjør! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4904487-september-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-oss-mammaer/#findComment-4934796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
2 Gullunger Skrevet 4. mai 2006 #10 Del Skrevet 4. mai 2006 10 av de 25 kiloene jeg la på meg henger fremdeles igjen. Går tur hver dag, drikker ikke brus og spiser godis kun i helgene, men de sitter støpt.... Ammer fortsatt til alle måltider (men hun får nå etterhvert fast føde til alle måltidene også, bortsett fra det ene nattmåltidet vi fremdels har). Skal begynne på jobb igjen i august. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4904487-september-hvordan-st%C3%A5r-det-til-med-oss-mammaer/#findComment-4956932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå