Gå til innhold

fikser ikke mere...

Anbefalte innlegg

nå orker jeg ikke mer.. jeg trøstespiser i laange baner, gått opp 6 kilo på de siste 3-4 månedene og blir bare mer og mere deprimert. bestemt meg for å ikke prøve mere før etter sommeren og heller slanke meg. fokusere på kropp i stedet for barn. Jeg har hatt mye spiseforstyrrelser, men pga prøvingen har jeg sluttet å kaste opp for å bli gravid. resultatet er en ekkel-ekkel kropp... jeg klarer ikke se meg i speilet eller at noen ser på meg fra livet og ned.

Nå er jeg bare deppa og stor føler jeg. det gjør alt værre..

når jeg begynner å slanke meg får jeg fokuset vekk fra baby , men blir litt ekstrem , men der mestrer jeg hvertfall noe. baby til samboeren fikser jo ikke tydeligvis.

nei dette er for kjipt.. vet ikke hva jeg skal gjøre med hodet mitt, sliter bare alt for mye nå..

noen andre her som har tenkt å gi opp prøving.. hva erstatter dere det med, assa fokuset. Jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal gjøre. går rundt med en kropp jeg skjemmes og er lei meg for at jeg ikke er gravid. skulle ønske alt var annerledes... nå spiser jeg igjen .. spist i hele dag.. ruller sanrt ut av sofaen her... nei, nå skal jeg gi meg, men er bare så trist.. :.(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4903694-fikser-ikke-mere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å være kjip, men det kan jo tenkes at kroppen din trenger ett par ekstra kilo for å klare å bli gravid. Vet at mange som tidligere har hatt spiseforstyrrelser sliter med å bli gravide i etterkant. Har du snakket med legen din om dette, så kanskje du kan komme på tidlig utredning?

Lykke til!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4903694-fikser-ikke-mere/#findComment-4904571
Del på andre sider

Kjære Anonym;

jeg synes at du bør ta kontakt med legen din om dine spiseproblemer først av alt.Det er årsaken til at du kaster opp/overspiser du må ta tak i og dette må du samråde legen din om.Han kan evt.også gi deg henvisning til andre fagpersoner som er flinke med problematikken omkring spiseforstyrrelser.

Dette tror jeg du bør finne ut av og gjøre noe med -før dere fortsetter babylagingen.Jeg tror at slike ting bør bearbeides før du blir gravid,hvis ikke kan de problemene vedvare eller komme opp igjen i svangerskapet eller senere når den travle hverdagen med smårollinger i huset setter inn.

Jeg håper at du får den hjelpen det kan høres ut som du trenger:-)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4903694-fikser-ikke-mere/#findComment-4904687
Del på andre sider

Hei..

du bør for det første få noen å snakke med. En psykolog eller en fagperson, slik at du får orden i tnkene dine. Slanking og en ny runde med spiseforstyrrelser vil ikke hjelpe på en evt grav. Nå vet ikke jeg hvor syk du har vært, eller hvor mye du veier/gikk ned da du var syk, men for lav vekt kan hindre en grav. Har du vært veldig syk med siseforstyrrelsene KAN dette ha påvirket organer i kroppen din og evt også ført til at du ikke har eggløsning. en altfor lav vekt gjør at kroppen ikke slipper egget, fordi kroppen ikke ville taklet en grav.. MEN de aller fleste med tidligere spiseforstyrrelser har senere blitt grav etter at de er tilb i normalvekt. Det du kan gjøre er å kontakte legen din og fortelle om problemet, og at du sliter med å bli gravid. De kan få deg undersøkt på sykehuset for å se om alt er normalt med organer og eggstokker. t ingenting har tatt skade av sykdommen.

Lykke til, ikke gi opp! Og for all del ikke slank deg, det kan gå så fryktelig galt når du først har utviklet en spiseforstyrrelse...

Klemmer:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4903694-fikser-ikke-mere/#findComment-4904691
Del på andre sider

Svangerskapet er ofte med på å forverre en spiseforstyrrelse. Jeg ble ikke bedre i 1 svangerskap, det er 3 år siden nå. Jeg var fin en liten periode etter jeg ble mamma, men så gikk jeg tilbake til gamle uvaner. Kroppen er ikke så sterk og tåler ikke de samme påkjenningene lenger, så jeg har fått mer enn bare spiseforstyrrelsen etter at jeg ble mamma. Jeg er sliten...

Nå er jeg gravid igjen. Over halvveis, vet at det er nok et lite barn på vei- Og denne gangen burde det være mer klart for meg hva dette innebærer. men, jeg klarer likevel ikke skjeerpe meg. det sitter i hodet, og det var 100 ganger lettere å slutte å røyke enn dette kaoset er å bli kvitt -som har vært en del av meg i 17 år!

Bli frisk før du skal bli mamma

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4903694-fikser-ikke-mere/#findComment-4913017
Del på andre sider

Kjære anonym!

Jeg har ikke så veldig mye erfaring med spiseforstyrrelser, men jeg har en veldig god barndomsvenninne som har spiseforstyrrelser som jeg var med å fulgte opp en periode.

Som de andre sier, så råder jeg deg til å prøve å få hjelp av fagpersoner. Før du evt får hjelp, kan du jo prøve å tenke etter hva som utløser spisingen din, hvis du ikke allerede vet det eller erkjenner det. Jeg har selv hatt en periode nå der jeg følte/føler meg ukomfortabel med kroppen min. Jeg prøvde å endre kostholdet mitt, og begynte å trene to ganger i uka. Treningen har jeg klart å vedlikeholde, og bruker den aktivt for å ha noe annet å tenke på enn å lage barn. Nå har vi prøvd i over ett år og jeg kjenner at jeg er lei av å tenke på baby, da er det så mye bedre å koble ut med litt trening. Kanskje kan det være noe for deg også? Sett deg små mål som du kan gjøre større etter hvert som du når målene dine, og få gjerne med deg noen som kan trene sammen med deg. Da får du kanskje tankene bort fra maten, og du får beveget deg litt og vært sosial. Når det er sagt så er ikke treningen ment først og fremst som et middel til å slanke seg, men for at du skal få følelsen av å være i form og få litt mer energi, samt at du har et mål du oppnår. Hvert lille mål på veien du klarer å overvinne, er ett skritt nærmere en frisk kropp og et friskt sinn :-)

Lykke til, håper du fant noen inspirerende ord her!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4903694-fikser-ikke-mere/#findComment-4913117
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...