Gå til innhold

Til dere som er gravide igjen og som svarte meg tidligere!

Anbefalte innlegg

Hva slags reaksjoner fikk dere når dere fortalte nyheten?

Mine foreldre ble glade og reagerte som forventet. Svigermor lurte på om vi ikke hadde hørt om prevansjon?! Hun ble kjempeglad da vi fortalte at førstemann var på vei...

Må innrømme at jeg ble litt såret av kommentaren hennes.

(Det vil være 20 mnd mellom lillegutt og babyen som kommer i november)

Fortsetter under...

Vi har bare ett barn forløpig og jeg er ikke gravid, men hadde svigermor svart meg sånn...da hadde jeg blitt både såret og fornærmet. Det var en unødvendig kommentar. Huff..er så unødvenig av henne si sånne ting..

svigermødre er noe dritt noen ganger.... det er 14 mnd mellom mine to siste. Fikk mange kommentarer, men det er bare å drite i ! Hvis ikke folk klarer å komme med annet enn spydigheter er det bare å spørre dem om de ikke har noe annet å komme med, i så fall kan de like godt bare tie stille! Lykke til!

Det blir 17 mnd mellom våre, når minsten blir født. Like greit med to tette synes vi, og da spiller det ingen rolle hva andre synes. Stort sett har vi fått positiv feedback, noen bekymringer om at det kan bli slitsomt i starten, og et par ondsinnede kommentarer om "fødemaskin" osv (kun fra ekser). Smålig av dem, og veldig uomtenksomt av din svigermor, synes jeg!

Vi har ikke fått noen negative kommentarer. Mange gratulasjoner ellers Stort sett:

"Oi, det blir litt tøft med to så små unger", og

"Var det planlagt?"

Det som irriterert meg mest er at jeg ikke har fast jobb, jeg har i mange år jobbet i vikariater, og så var det slik vikariatet jeg hadde når jeg gikk med førstemann gikk ut en uke før jeg fødte ham. Jeg fant altså nytt vikariat før jeg visste jeg var gravid igjen, og jeg hadde valgt kort permisjon fordi jeg trives veldig godt på jobb og pappa hadde lyst til å tilbringe mye tid med sønnen vår. Da er det altså en person som klarte å si: "Det var derfor du beynte å jobbe igjen". Grumf, skulle jeg gå i nesten et år uten å jobbe fordi jeg snart skulle ha en til?"

Vi ønsket veldig sterkt å få to tette, så hva andre sier betyr jo egentlig ingenting, men jeg lurer på hva de tenker egentlig når man kommer med negative utsagn, eller utsagn som kan tolkes dithen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...