Luguber Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Er ferdig med nattavvenning, men opptil flere ganger i løpet av kvelden og natten gråter han i søvne (også med smokk i munnen) og må trøstes og roes ned. Griningen fører ofte til at han våkner. Ingen forskjell om det er sin egen seng eller at han samsover med meg, den triste gråten kommer uansett. Eneste er at han roer seg fortere ved samsoving. Fillern og, trodde at jeg skulle få sove en hel natt uten avbrudd etter nattavvenning! Noen som vet hva det kan være eller har gode råd? Alle som bidrar er med i trekningen av en splitter ny bil til 800 000,- ;-)
Mammaen til Emma Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Dytt-dytt! Jeg lurer på det samme. Hva skjer hvis du lar ham gråte, eskalerer det da eller slutter han. Hvis han slutter så kan du kanskje se om det går over hvis du ikke gir oppmerksomhet når han gråter. Hvordan gjorde du nattavvenningen?
Luguber Skrevet 29. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 29. april 2006 Han eskalerer! Noen ganger må jeg rett og slett ta ham opp eller vekke ham, og da kan han sovne i armene mine og jeg kan legge ham nedpå uten problemer. Så kan det være på an igjen etter 1 times tid. Men mellom disse gråtene er det også "uling" som avtar etter noen sekunder uten trøst som jeg har lært meg å la være å gi oppmerksomhet. Jeg ammet tre ganger pr natt, og de to første måltidene tok pappaen seg av. To netter tok det med trøst og kroppskontakt (vi behøvde ikke vann) så gjenstod det bare siste nattpuppen. Den fikset jeg ved samsoving fra kl 03 og frem til frokosten kl 06, så slumrer vi til 7-8 tiden. Trodde kanskje at jeg gjorde meg selv en bjørnetjeneste ved å la ham sove med meg den del av natten, men så lenge han griner da også øynet jeg sjansen for å nattavvenne med samsoving.
Elisabeth21 Skrevet 29. april 2006 #4 Skrevet 29. april 2006 Du kan jo prøve å gi han grøt og litt pupp på kvelden. Og nå kan han jo sove i egen seng. Kanskje han hare Mareritt. Har han eget rom? Hvis ikke så kan han få det nå, hvis dere har plass da. Jeg har 2 barn så jeg vet hva jed snakker om. Mine 2 fikk begge grøt morgen og kveld når de var like gamle som din sønn nå. Jeg har hørt at noen babyer sovner lettere på eget rom da han ikke kjenner lukten av mat hele tiden. Men hvis det har seg slik at han har mareritt så er det ikke mye annet å gjøre enn å ta han opp trøste og kose han å legge han i senga igjen. Har han noen yndlingsbamse? hvis han har det prøv å gi han den om natten når han griner.
LizzieL Skrevet 29. april 2006 #5 Skrevet 29. april 2006 Etter at gullet vårt fikk eget rom sover han opptil ti timer i strekk. Noen netter våkner han og får nattpuppen sin. Men det er oftest før tolv. Det reddet livet mitt. Holdt på å bli gal av å gå oppe opp til fem ganger på en natt. Sovnet ikke i mellom heller, lå bare og ventet på neste runde. Barnet blir urolig når h-n lukter og hører sine foreldre. Det blir en ond sirkel. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå