Anonym bruker Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Hmm, har en veeeeldig alvorlig diskusjon med kona her, noen som kan hjelpe? "Vi" er i attende uke, og har forstått at den lille i magen begynner å høre nå. Jeg har derfor prøvd å pålegge min kjære å bruke mp3-spilleren sin når hun hører på noe av sin tvilsomme favorittmusikk, for å skåne den lille for dette. Hun derimot, påstår at selv om hun får musikken rett på øret/i hodet, vil den lille likevel få det med seg. Enig/uenig?
haater husarbeid Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 uenig bebisen er ikke telepatisk heller da....Men h*n vil vel merke at mor koser seg / slapper av. Men uenig med deg i at du ikke skal la babyen høre på musikk. Min sønn hørte masse musikk i magen og elsker musikk den dag i dag. Hva mener du med tvilsom musikk da?
Gjest Skrevet 28. april 2006 #3 Skrevet 28. april 2006 Uansett; så lenge hun ikke spiller vondt nok til å få vondt i øra har ikke babyen vondt av musikk. Husk hvor godt polstra den er. Har gått i månedsvis å hørt andre fortelle meg hva jeg MÅ gjøre hver dag og IKKE må gjøre noensinne fordi jeg er gravid. er så lei av folk som skal "eie" andre fordi er er gravide! Ingen i verden har rett til å diktere en dame bare fordi hun er gravid. La henne ha musikken sin i fred!
2010? Skrevet 28. april 2006 #4 Skrevet 28. april 2006 Man regner med at fosteret hører fra uke 24. Husk at mage, livmor og fostervann (i ørene) demper lyden.
meg & to små vampyrer Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 Syns du bør la din samboer få spille sin såkalte tvilsomme musikk høyt, jeg! Ungen har vel godt av rytmene selv om ikke du liker de:) Og så kan du spille litt av din tvilsomme musikk for magen av og til:) Så får han/hun litt variert tilbud. he he:)
Anonym bruker Skrevet 28. april 2006 #6 Skrevet 28. april 2006 Oj. Godt å se at noen skjønte at dette var ment som et humoristisk innlegg :-) Musikkdiskusjonene vi har innenfor våre fire vegger startet nok leeenge før hun ble gravid, så du trenger ikke være bekymret for diktering, Renate. Hva er tvilsom musikk? Tja, jenter som synger og spiller gitar kommer nok ikke inn under min definisjon på kvalitetsmusikk.. Og ja, lilemo, hun synes nok min musikk er like tvilsom, ja :-( Syntes bare det var morsomt at vår "barnlige krangel" som har pågått i årevis om bra og dårlig musikk utviklet seg til en konkret problemstilling om hva h*n (lur skrivemåte, nå lærte jeg no nytt) faktisk hører. livmme; Les du "Det musiske menneske" av Jon-Roar Bjørkvold, og du kommer til å synge, danse og spille musikk for/med barna dine døgnet rundt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå