Gå til innhold

November: Hvordan er magene deres NÅ da,jenter?

Anbefalte innlegg

Trenger litt oppdatering her..... jeg har iallefall fått en liten "bulk".. Villikke si jeg føler meg helt bra..side jeg arbeider på ett Bakeriutsalg og folk sikkert tror jeg har kost meg litt xtra...*hehe'...Gleder meg til jeg kan slippe den ut og glede meg over den voksende magen...;) Hvordan er det med deg?

Fortsetter under...

Jeg har også bulk på magen, på kvelden er den oppblåst i tillegg. Øverste knapp på buksene må opp!!! Det er nok på tide og gå til innkjøp av mammabukser. Det er koselig med en liten bul også :)

Jeg er 10 + 3. Føler ikke at jeg har fått mage ennå, men er jo ikke helt flat ellers eller, da. Noe slapp har jeg blitt etter 2 tidligere svangerskap. Her om dagen da jeg skulle til legen, kom jeg ned på badet, tidlig på morgenen, med blæra full (for å ta urinprøve). Så meg tilfeldigvis i speilet, da, og jeg så skikkelig gravid ut...

Ennå kan jeg bruke vanlige bukser, men har begynt å se på mammaklær i kataloger.

Når jeg kjenner på magen, spesielt etter å ha tømt blæra, kjenner jeg en kul på størrelse med en grape-frukt eller noe sånn. Den når over halvveis opp til navlen, og jeg synes den har vokst de siste par uker. Lurer på om det kan være livmora jeg kjenner, men vet det egentlig er for tidlig. Den skal jo vel ikke stikke opp fra skambeinet før om et par uker. ER det mot all formodning livmora, er det vel ikke lenge til jeg får magen, nei.

Heisan!

Jeg er 13 fullgåtte uker i morgen og har nå fått en liten kul på magen ja. Har gått til innkjøp av et par mammabukser og de er supre å ha på. Første behagelige olabukser jeg noen gang har hatt! Morsomt når det syns litt mer.

Merker i grunnen ikke så mye enda jeg....

Er 10+5 i dag, og bruker de vanlige olabuksene selv om jeg bærer tvillinger. Magen er litt dvask til vanlig, og er nok ikke blitt noe bedre grunnet dårlig kosthold og lite trim i det siste.

Gleder meg veldig til den spretter ut! :o) Det blir kos å handle mammatøy *drømme*

Annonse

Hei.

Jeg er 13 uker på vei. Dette er mitt andre barn. Har egentlig fått veldig stor mage. Det er mange som tipper at det blir tvillinger, men ikke jeg. Jeg ble ganske stor med første også. Og det sies at man får fortere mage med andre man. Jeg har en gutt fra før som er 15 mnd. Noen andre som har fler barn?

Jeg venter mitt tredje barn og fikk snlig mage allerede i uke 8! Har brukt mammabukser en stund nå og alle ser at jeg er gravid. De ler når de hører hvor kort jeg er kommet. Regner med at det er sånn når med tredjemann. Kommer til å bli møkkalei hele magen. Kos dere med deres mager!

hei... venter mitt tredje jeg og.. fikk mage allerede med 8 ni uker jeg og...

får skjult det litt under vide gensere enda... men ikke lenge til tenker jeg...

var ikke synlig før sjette mnd i de to andre svangerskapene....

kos dere alle sammen......

det viktigeste er ikke hvor fort eller sakte magen kommer men at babyen har det bra der inne....

Eg er 13 uker og 5 dager på veg... har ikkje merket så masse endå...men om kvelden er megen skikkelig oppblåst...dongeribuksene begynner å bli litt vel stramme nå...kansje på tide å finne noen andre bukser?? hehe... Gleder meg skikkeli til i sommer når magen viser kjempe godt, det er kjempe fint!!!

Hei!

Jeg har ogsaa fatt en liten bulk, men ser mer ut som non ekstra kilo enn at jeg er gravid, synes hvertfall jeg :) Er i uke 10-3!

Gleder med masse til det blir en ordentlig klump der nede :D

*Klemmepaa*

Annonse

Jeg er fullgåtte 13 uker i morgen. Merker godt at magen har vokst litt, for buksene er blitt ganske trange.. spesielt dongeri, selv om det er stretch ; ) Men føler mer at jeg ser blubbete ut og at magen henger litt over buksekanten. Tror ikke jeg har lagt på meg noe i kilo, men magemålet har blitt drøyere. Er kjempe oppblåst til tider, spesielt om kvelden. Sist hadde jeg liten mage hele veien og la ikke på meg før rundt uke 20, så er spent hvordan det blir denne gangen... er mitt 3. svangerskap.

Jeg er 11+5 i dag og det eneste jeg har merket er at det har blitt bedre plass i dongeribuksa mi. Jeg er litt kjerringa mot strømmen. Jeg går sammen i svangerskapene, og eser ut i ammeperioden. Har noen kilo ekstra, så det jo greit å ta av litt nå, men de kunne jo holdt seg borte. Har bakovervendt livmor så jeg får ikke mage før jeg er 6 -7 mnd på vei. Jeg bærer oxo dypt, så magen blir ikke så veldig diger, heldigvis.

Spennende det med magen. Man vet aldri når den kommer, og hvor stor den blir. Dette er jo individuelt, + at det kan variere fra svangerskap til svangerskap. Så det kan jo være vanskelig å planlegge framover i forhold til klær til spesielle anledninger.

Selv er jeg spent på bunaden min. Har planer om å ha på meg den 17. mai (brrrr - er meldt kaldvær). Prøvde den for en uke siden, og da passet den bedre enn den har gjort på mange år. (har nok forandret meg noe siden det ble tatt mål av meg da jeg var 14 år - hjelp, det er visst snart 20 år siden!). Håper den fortsatt er rom nok om noen dager. Enda mer spennende er det jo om jeg kan bruke den i konfirmasjon den 4. juni. Mannen min skjønner ikke mine bekymringer, han er overbevist om at den kommer til å passe. I forrige svangerskap kom ikke magen før jeg hadde passert 4 mnd. Dette er 3. svangerskap, og jeg er jo spent på om jeg får beholde "formene" mine like lenge nå. Er 12 + 4 i dag, vil bli 13 + 1 den 17.mai. (Tror faktisk jeg brukte bunaden 17. mai da jeg ventet min eldste, med termin 11. september - måtte bare flytte hektene litt..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...