**synne** Skrevet 28. april 2006 #1 Del Skrevet 28. april 2006 Foreldrene mine skal være hos oss i helgen siden vi nettopp hadde bursdagsbarn. Jee...-Not. De tar så stor plass at jeg blir nesten kvalt. De har vært her i to timer og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal overleve helga!!! Ikke minst helt til mandag!!! Det første som skjer er at mamma kommer med tre kjoler -to av de hadde jeg som barn. De gir hun til dattera til søstra mi -som er 71/2 mnd eldre en snuppa vår!! Trodde liksom at det var ganske naturlig at jeg fikk dem til min datter??? Og det har ikke noe med at de passer bedre til niesen min, for de bruker samme str i klær... Ble så paff og skuffa at jeg ikke fikk fram et ord. Hun måtte selvfølgelig kle på kjolen på henne da, og "Sååååååå fiiiiin som hun ble!!!" Egentlig driter jeg i arving av klær for det meste ser helt herpa ut likevel, men begynner å gå meg på nervene at de alltid skal arve ALT fra alle, og så må vi arve fra dem igjen det som evt ikke passer eller hvis noe skulle passe etter at de er ferdig å bruke det.. Alle tantene våre sine ungers klær (Vi har ganske unge søskenebarn...jeg er eldst og yngste er 4 mnd...) går til søstra mi...vi får INGENTING! Ikke ETT plagg har vi fått... Og det har ikke noe med at vi har bedre økonomi heller for det har vi faktisk ikke... Hun har mye bedre råd enn oss selv om hun er alenemor. Men det er vel der det ligger, alle tenker stakkars henne hun må vi hjelpe. Mens jeg som er gift og har kjøpt hus trenger jo ingenting... Er jeg helt på jordet her eller? Hadde ikke du forventet at du skulle få din egen barndomskjole til din datter? Nok om det, det andre som skjer er at mamma inviterer søstra mi og dattera til å bo her hos oss uten å spørre meg først!! Som om det ikke er trangt nok her fra før???!!!!!!! Stakkar henne som må sitte der aleine mens alle er her?! SÅ GÅ BORT TIL HENNE FOR SVARTE!!!! Er så lei av dette maset nå!!! (Hun bor ca 11/2 min gange fra oss) Søstra mi og jentungen overnatter ofte hos oss til vanlg og det er helt greit, men kusina til snuppa er så voldsom at snuppa er helt utslitt når de går. Og hun leker ikke skikkelig når de er her, for kusina dominerer sånn. Og skal være så god med henne hele tiden -noe snuppa HATER!!! Og det ender med at kusina tar kvelertak istedet. Aner ikke hvor mange ganger vi har måttet redde henne!! Hun sitter som regel på fanget når de er her... HVer gang de har vært her, når de går igjen så ser jeg på ansiktet til snuppa hvor letta hun blir. Og leker i fred og ro med lekene sine og blir i SÅ godt humør... Hun kommer jo til å være helt i svime før helga er omme.. OFF, orker ikke dette....Har såvidt rukket å bli noenlunde frisk etter å ha lagt i to dager. Fikk beskjed om at jeg må reise til bergen for å avlegge eksamen istedet for her i haugesund. Da må jeg overnatte og snuppa må være med og vi må ha barnepass til henne og nei nå ramler alt sammen her. HVordan skal jeg få det til?? Har ikke noen plass å være og ikke minst noen som kan passe henne... Begynte å grine etter jeg la på når jeg fikk den beskjeden.. Alt er bare dumt nå.. Sorry, ble litt lengre enn først antatt dette, men måtte bare lufte meg litt... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4899771-april-mamma-gj%C3%B8r-meg-gal/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle* Skrevet 28. april 2006 #2 Del Skrevet 28. april 2006 Off, denne måtte jeg bare svare på med en gang. Skal egentlig gi bursdagsbarnet grøt snart,men er nesten akkurat samme som her. Skjønner deg så godt! Kusinen til Mathias Emil er en mnd eldre enn han og de har mye mer kontakt med mamma enn vi har. (Bor nærmere og hun er alenemor siden jul. Men har alltid vært sånn..) Det har resultert i at de alltid gir henne oppmerksomhet. Hun er ganske "skrikete" når hun ikke får viljen sin og da kommer mormor og tanten på 13 år løpende og duller og leker så hun ikke blir sur. Gullet mitt ikke får nesten ikke oppmerksomhet i det hele tatt, for han styrer på med seg selv og er blid og fornøyd. Nesten som de må ta seg sammen for å huske at han er her. Trodde nesten at han skulle fått litt ekstra, siden de ikke ser han så ofte. Av og til ser han på de og gliser og klapper eller noe og da er det ingen som ser på han. Blir så lei meg når jeg ser de store forventningsfulle øynene som sier "se så flink jeg er" også er det ingen som ser.... Når det gjelder arving så vant jeg 1000 kr på bingo når jeg var liten og brukte alt på barbieting. Dette hadde jeg i skapet på rommet mitt, tenkte det skulle få være til jeg fikk unger selv. Men neida, det har mamma gitt til søsteren min, som nå er 13 og derfra gikk det til andre tantebarn, og nå er det ødlagt og forsvunnet... Kom aldri over det. Men det som tok kaken var at kusinen hans på 13 mnd nå har fått alle lekene som har vært i omløp og mye av det var i utgangspunktet mitt og ting som jeg har gitt til yngste søster da jeg jobbet i lekebutikk... Kjøpte noe til henne hele tiden da. Trodde liksom at jeg skulle få arve lekene jeg da, siden kusinen får alle klær fordi det bare har vært jenter i familien før han. (siste gutten på mamma sin side var morfar, hadde trodd det skulle bli ekstra stas med gutt, men den gang ei!!) Når det er sagt så føler at Mathias Emil får mer oppmerksomhet enn fetteren sin på andre siden. Han er 4 mnd yngre og bor lagt vekke. Når de er hjemme er bestefaren veldig opptatt av at Mathias Emil kunne så mye mer og var snillere og flinkere enn fetteren sin. Det er utrolig synd synes jeg. Søsteren til sambo styrer ofte på med sin gutt alene, mens besto og besten holder på med min, enda de er der så sjelden. Så jeg passer alltid på og gi hanne masse kos og lek, for jeg vet hvor sårt det er. Vet ikke om hun synes det, men.... Jeg bor i Bergen, eller det vil si på sotra, passer gjerne snuppa di jeg:-) Jeg skjønner hvertfall hvordan du har det, det er sikkert ikke bevisst. Men like kjipt fordet! Du får bare holde ut! Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4899771-april-mamma-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-4900171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle* Skrevet 28. april 2006 #3 Del Skrevet 28. april 2006 Å herregud, ser det tok litt av her og ja.... ble veldig langt... men okei... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4899771-april-mamma-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-4900180 Del på andre sider Flere delingsvalg…
**synne** Skrevet 28. april 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 28. april 2006 åh!!!Takk!!! Godt det ikke bare er meg...og ikke bare hos oss det er sånn..eller...skulle ønske det ikke var sånn hos noen da, men..-du skjønner.. Nei, eg får vel heller gå opp igjen til de andre..sa eg måtte legge meg nedpå litt bare.. hehe.. alt for å få litt "fri".. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4899771-april-mamma-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-4900268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle* Skrevet 28. april 2006 #5 Del Skrevet 28. april 2006 Samme her, godt å se at det ikke bare er jeg som føler sånn, mener jeg! Har tenkt at det bare er meg siden jeg er ekstra ømfintlig når det gjelder Mathias Emil. Men har kommet frem til at det ikke er det siden jeg evner å se at det er motsatt hos det andre settet med besteforeldre... Blir vel bare sånn, er veldig lett for å favorisere. Men det er vanskelig for meg å forstå at det ikke er min gutt som er favoritten, i og med at han, fra han var født, har vært utrolig lett å ha med å gjøre. Mens kusinen har vært sutrete og grinete og ganske vanskelig hele tiden. Men kanskje det er nettopp det som er grunnen. Nei, ikke lett for en mor å forstå at andre barn blir foretrukket fremfor sitt eget.... Heldigvis forguder foreldrene til sambo han!! (første barnebarn og vi bor rett ved siden av hverandre) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4899771-april-mamma-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-4900990 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solstjernen - seksbarns mor Skrevet 30. april 2006 #6 Del Skrevet 30. april 2006 Så utrolig urettferdig å behandle dere så forskjelligt. Ikke sikkert hun legger merke til det selv en gang. Eg er en av fem - fire av oss har barn, bare han yngste på 17år som ikke har barn enda. Eg fikk første fødte - og han fikk mye oppmerksomhet. Så hadde eg og min søster termin nesten på likt. Og eg ble lagt inn i uke 26 med rier... da fikk hu søstera mi seg til å si "nei du får ikke føde nå, eg skal ha mitt barn før du får ditt" Hun fikk gutt, eg jente. Da sa hu igjen "jaja du klarte å ta oppmerksomheten igjen du, første gutt og første jentee barnebarn" Som om eg tenkte på det - men det var ikke eg eller Gullhår som fikk oppmerksomheten nei. Dei var bare opptatt av gutten hennes - lurer på om hu har tenkt på det i ettertid. Om eg spurte om dei ville passe Gullhår så hadde dei ikke tid for dei skulle passe sønn hennes, eller dei orka ikke for dei hadde passa han for litt siden. Så eg slutte å spørr - men så var det galt også. "du spørr alltid svigerforeldra dine, koffor ikke oss?" *sukk* Hva svarer en på slikt da... Så fikk hun samme søstera mi ei datter 9 mnd før eg fikk LillePia - dei har passa hu en del også men søstera mi har fått avlastnings familie og da trenger ikke mine foreldre passe barna hennes så mye. Men eg spørr ikke om dei vil passe mine barn - Nå har nettopp min minste søster fått sitt første barn - og da var det vist kjempe stas igjen. Dei var på besøk hver dag den første uken - her kom mamma alene etter 4 dager for å se LillePia. Og mer ble det ikke. Ja eg klarer meg uten dem og bryr meg ikke så mye, men det irriterer meg at hu kan bruke så mye tid på dei andre barnebarna sine men ikke mine. for selv om hu vet at eg ikke trenger den hjelpen som dei to andre trenger så er det lov å komme på besøk - men det går vel ikke for her får hun ikke røyke. og det får hu der... eg røyker ikke, men det gjør mine søstre. Så dei er vel bedre selskap kan eg tenke meg... dette ble en slik klage tråd om mammane sine dette - hehe. Eg tror mine foreldre er misunnlige på at svigerforeldra mine har bedre kontakt med deres barnebarn enn hva dei har - og klarer ikke å styre sinne sitt og lar det gå ut over barna med at dei ikke kommer her for svigers er her jo så mye. Forstår at du blir gaaaal synne... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4899771-april-mamma-gj%C3%B8r-meg-gal/#findComment-4917344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå