Pimboli Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Heisann, vi skal ha dåp i sommer.Skal leie lokale, og pynte selv.Noen som har tips om fine borddekorasjoner, blomster osv å bruke? Har tenkt på å sette sammen buketter å blomster i ulike rosafarger (jentedåp), tenker på evt roser, gerberia(hehe,veit ikke om d skrives slik)osv.. Noen som har noen gode forslag??
Twig Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Hei! til dåpen vår brukte vi de "pottene" vi fikk blomster i på sykehuset.. leverte de hos en blomsterforhandler, så satte de opp med rosa roser og div andre ting oppi dem.. ble 100 kr pr stk
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Vi brukte også pottene vi fikk blomster i på sykehuset,( sko, vogn, ol.) Vi kjøpte masse billige blomster på mester grønn og laget dekorasjoner selv. Billig og bra.. Vi brukte rosa roser,fresia. noen hvite som jeg tror het lisier el noe, og brudeslør. Ranunkler er veldig fine å bruke også..
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2006 #4 Skrevet 1. mai 2006 Gerebra og kryssantemum er veldig fint også..
WP-TLogPeanut Skrevet 2. mai 2006 #5 Skrevet 2. mai 2006 Jeg har sett noe på Kremmerhuset som jeg skal ha Vet ikke åssen jeg skal forklare hva det er,men det er slike ruller med border av papirblomster, de har de som jeg vet i hvit og i rosa. Vi skal pynte bordet med hvite papirduker,og disse der på midten langs bordet...
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Hei jeg slet også med å finne bordpynt til dåpen.Jeg fant ei side som heter www.dku.no der kjøpe jeg noen fine lys.Det var formet som barnevogner og det var gelelys i de,de var kjempe nydelige.Jeg kjøpe også sånn rosa glass sko som det var blomster i.Ble veldig fornøyd med bordet mitt.
Audrey Horn Skrevet 4. mai 2006 #7 Skrevet 4. mai 2006 Hei! Synes ofte det er penere å legge blomster rett på duken istedet for i oppsatser og buketter i vaser..... Ellers kommer det veldig an på når du skal ha dåpen, tidlig eller sent på sommeren. Snakk med en blomsterhandler om hva som er aktuelt, eller se deg rundt i hagen ( eventuelt noen du kjenner sin hage) Ofte pent med litt forskjellige hage blomster istedet for bare rosa f.eks. Bare et tips!
Carina, Une & lillebror :) Skrevet 13. mai 2006 #8 Skrevet 13. mai 2006 Er blomsterdekoratør selv og skal ha dåp nå på søndag =) Har kjøpt inn gammelrosa lys, enkle glasslysestaker, noen råflotte servietter, lagd bordkort selv og skal ha hvite duker og hvitt servise. Har ikke tenkt å lage dekorasjoner, men å bruke masse små rosa og hvite vaser (3 ulike typer), og dandere forskjellige rosa og hvite blomster om hverandre i disse sammen med marikåpe og div strå. Enkelt, men effektfullt! Til slik pynting kan man bruke det man har av glass hjemme, eller man kan bruke skåler el fat som blomstene kan flyte i. Da kan det også være fint med farge i vannet. Vide martiniglass med rosa vann og hvite orkideer i er kjempefint!!!! Det beste tipset er å ikke tenke alt for vanskelig, det enkle er ofte det fineste synes jeg... Ulike former og fargenyanser på blomstene gjør bordet spennende, ikke heng dere opp i at fargen på rosene skal være helt lik serviett/lys.... Om du går i en faghandel så får du helt sikkert mange gode tips der også =) Lykke til alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå