Gå til innhold

Begynner å bli desperat etter å komme på...

Anbefalte innlegg

toalettet.. har nå ikke vært skikkelig på do siden lørdag.. Har prøvd det meste, men ingenting funker.. Er det noen som har prøvd avføringstabletter.. kan jeg bruke dette en gang f.ex bare for å lette "trykket" litt...? Vil jo ikke gjøre noe som kan være galt for den lille... men som sagt begynner å bli ganske så desperat..

Fortsetter under...

Hva har du prøvd?? Jeg hadde det samme som deg! Da kjøpte jeg en boks med tørka svisker og drakk masse vann samtidig! Det tok ikke lang tid før det skjedde ting da...!;)

Det kan også hjelpe å drikke lunka vann på morran før du spiser noe som helst annet! Drikk masse av det da...!

Hvis ingenting hjelper så kan du jo høre på apoteket hvem tabletter du kan ta, de vet det!

Lykke til!!!

Kjøp laktulose / dufalax på apoteket, det er helt ufarlig. Ta 10-15 ml inntil tre x pr dag, men forsiktig -tar du for mye får du diare i stedet for det virker ved å trekke vann gjennom tarmveggen. Det pleier å gi effekt på en dag eller to. Hvis du føler at det er veldig hardt nederst kan du i tillegg prøve stikkpiller med aføringsmiddel som stimulere tarmveggen. Det funker på 10-15 min, men obs det kan gi ganske mye mageknip akkurat mens det virker uten at det er farlig. (Sorry hvis litt ufine detaljer, - er sykepleier som tidligere jobbet på mage-tarm avdeling..;)

Hei.

Her haggler rådene inn hi hi Da du ikke sier hva du har prøvd så henger på min her oxo ,linfrø gjorde virkelig susen ....men betinger mye veske til da. Fikk bevege meg mer før,men har fått beskjed om å begrense det mer oxo,merket nok det på fordøyelsen ja.....men det var de linfrøene....jeg bakte brød og rundstykker med de i (litt mye pes da det tok sine timer) men så putta jeg litt i frokostblandingen og da.....løp på do resten av dagen og har vært tålig bra siden

Lykke til da ;)

Annonse

Må legge til,tar lactoulose daglig 15 ml for dagen. Gjør nok sitt det oxo. Ekkelt til å begynne med,men helt greit når du venner deg....pass på å ha noe god drikke å svelge gørra ned med så går det så fint så he he .....

Hei

Rosiner og svisker kombinert med å drikke vann. Linfør skal også være bra. Dette var tipsene jeg fikk da jeg hadde problemer, men løsnet seg før jeg fikk foretatt meg noe. Ikke mora å gå sånn. Håper du får dreisen på tarmsystemet.

En kopp kaffe (om du klarer det nå da) kan også gjøre susen.

Ellers bruker jeg det samme som de andre her; svisker, mye vann, spiser bare grovt og har en flaske laktulose stående i tilfelle jeg (for)stoppes helt opp i mange mange dager.

Mitt beste tips er å spise en stor porsjon havregrøt med rosiner på!! DET gjør susen hver gang. Ellers er druer og plommer og rosiner fine måter å holde systemet i gang på til vanlig. Du kan bruke avføringstabletter for en gangs skyld, men ikke gjør det til en vane!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...