Gå til innhold

November: støttestrømper?


jamaica

Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe meg støttestrømper til å bruke på jobben siden det er en god del gåing i korridorer (jobber på sjukehus). Noen som vet kva som anbefales for gravide? Kne- , lårstrømper eller strøppebukse? Har lite lyst på strømpebukse no som sommeren nærmer seg.. Men har også veldig lite lyst på åreknuter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva som anbefales for gravide, men kan kun snakke av egen erfaring. Har 2 svangerskap bak meg. Har berget for åreknuter, men har en del synlige årer på leggene ja, får lett blåflekker. Dette har sikkert blitt verre i mine svangerskap, men jobbing som nattvakt på sykehjem gjennom flere år har nok ikke vært gunstig heller. Har kjøpt meg støttestrømper det siste året, veldig godt å bruke på jobb, blir ikke så sliten i beina, slipper også å hovne opp etter en lang dag + natt.

 

Er nå gravid med nr. 3. Hadde bestemt meg for å være flink å bruke støttestrømper nå, for å slippe åreknuter. Men slurver litt med det, fordi jeg har mindre tendens til å hovne opp nå enn ellers (har gått noe ned i vekt).

 

Jeg tror nok det kan være lurt med strømpebukse, for den åra som er verst (i faresonen for åreknute) ligger på innsiden av kneet, altså over der støttestrømpene slutter. Samtidig er det jo det der med sommer, da. Vet ikke helt hva jeg kommer til å gjøre.

 

Lykke til! Håper du unngår åreknuter. Angrer meg på at jeg ikke var flink til å bruke støttestrømper + å sette meg med beina høyt i mine tidligere sv.skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kva med strømper som går opp på låret? Kanskje det er like bra som strømpebukse? Kor tidlig i svangerskapet bør ein byrje med strømpene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jamaica.

Jeg har akkurat gått til innkjøp av et par kne-støttestrømper. Jeg har tydligst årer på leggene, da og ikke kne\lår.

Var helt ok å ha på.. Føler meg litt som ei gammel tante, men mannen min synes jeg så ut som en søt skolejente:) Var jo snillt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jobber i en bandagist butikk og vi selger støttestrømper. Støttestrømpene gis mest trykk nederst på ankelen og så avtar trykket mer og mer, under kneet har strømpene ikke noe trykk. Dette betyr at det holder med en knestrømpe. Dersom du allerede har en åreknute i knehasen bør du kjøpe en lår eller strømpebukse. Da strømpen kan virke ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset!! Hadde tenkt å kjøpe strømpebukse, men trur ikkje den hadde blitt brukt mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...