Gå til innhold

samboers behandling når jeg har fått sopp?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk du konstantert at det var sopp?

I så fall skal samboer også behandles. Legen kan skrive ut til han også, men mulig det holder med at han smører seg med canesten. Det holdt hos min.

Det er litt kjedelig hvis bare en av dere blir behandlet, da går soppen bare frem og tilbake.

Jeg anbefaler hvertfall at han smører seg med canesten salve.

Annonse

Candida-bakteriene finnes naturlig i skjeden og de skal være der. Når man "får sopp" blusser disse litt sintere bakteriene opp... Dette skjer når tarmsystemet ditt er i ulage... F.eks. ved en antibiotikakur eller ved graviditet...

Du kan få bakteriene i skjeden i "harmoni igjen" ved å ta en canestenkur. Du kan også smøre deg med biola-yoghurt som har samme surhetsgrad som skjeden skal ha. Det lønner seg også å spise sunt. Dvs. Biola er bra også å spise for å regulere tarmsystemet.. Sukker får soppen til å gjære. Hold deg unna sukker.

Sambo trenger ikke behandling.

Legen min sa det beste var å stabilisere kroppen og ikke ta canestenkur. Jeg har hatt en del trøbbel med Candida og gjør ikke så mye av det lenger. Det er deilig å vite at det er naturlig. Det høres så ekkelt ut med sopp... men så er det bare litt ulage i bakteriene som helt naturlig er en del av oss.

candida albicans er en sopp, ikke en bakterie. den er endel av vår normalflora, både i tarm og i skjeden, men vokser raskt hvis den får optimale levevilkår.

du kan tenke deg at det er et samfunn av forskjellige bakterier og sopper som bor i tarmen og skjeden. Hvis den ene kolonien av en bakterie eller sopp blir svekket vil naboen automatisk prøve å ta den ledige plassen. Candida albicans er ganske flink til å flytte inn på nye områder. dette kan føre til en patogen oppblomstring, dvs en sykdomsfremkallende oppblomstring. da må den behandles.

Det denne soppen lever av er sukker og sukkeralkolholer, det er derfor lurt å sulte soppen ut med å begrense eller stoppe inntaket av sukker, gjær og gjæringsprodukter, hvitt mel og hurtige karbohydrater.

Fyll på med gode melkesyrebakterier, dette kan gjøres både systemisk og lokalt. Melkesyrebakterier får du kjøpt på helsekost og apotek med godt utvalg (ikke velg idoform ++ disse produktene inneholder døde bakterier, ingen nytte).

man får også kjøpt vaginalkapsler med melkesyrebakterier, disse er kjekke, men jeg ville brukt dem i kombinasjon med melkesyrebakterier til tarm. det har med helheten og immunforsvaret å gjøre (altfor langt å komme innpå her).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...