ruffen Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Hei! Andre som har babyar som gulpar mykje? Gutten min er 5 veker og innimellom gulpar og spyr han veldig mykje. Rett ettermåltidet kjem det ofte ganske mykje opp igjen. Nesten redd for at han ikkje får i seg nok mat, men han virker fornøgd. Lurer på om han et for mykje...? Er dette noko ein bør gå til lege med? Det er ikkje sprutoppkast. Nokon som har gode råd mot gulping? Blir litt bekymra av dette her...
Expat Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Så lenge vektoppgangen er god og han ellers er fornøyd kan gulping være et klesvaskproblem. Veldig vanlig, spesielt når de blir bedre til å spise fort!
ruffen Skrevet 28. april 2006 Forfatter #3 Skrevet 28. april 2006 Er det vanleg sjølv om det kjem opp mykje per gulp? (Huff..ein skal nå bekymra seg for alt muleg...)
Expat Skrevet 28. april 2006 #4 Skrevet 28. april 2006 Hadde selv slike katastrofegulper i denne alderen, mengden er ofte mindre enn man tror (hell 100ml vanlig melk på kjøkkenbordet så ser du hvordan et lite vanlig måltid ser ut!!!), men det var viktig å rape mellom hver pupp og ikke riste barnet for mye etter et måltid. Hadde en klassisk en hvor jeg ammet i bilen og tok baby inn på supermarkedet i bilstolen (vugger jo!) og hun gulpet over hele seg der inne. Moro...
tina-b Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 Jeg hadde samme problem med min baby, dette gjorde jeg: - Når jeg ammet satt han nesten helt oppreist , slik at det ikke kom noe luft imellom, viktig at overkroppen ligger høyt. - 5 min pupp så pause med rap, så 5 min til så pause igjen. Helt til babyen var fornøyd -Mest mulig i ro i 20 min etter mat. Dette hjalp for oss! Litt trist å ikke kunne ligge i senga og amme, men sitte oppreist. Men så ble nesten all gulping borte. Og nå som han er blitt større får han pupp liggende i senga igjen = )
hebbe lille, fødeklar Skrevet 29. april 2006 #6 Skrevet 29. april 2006 hei jærtøtta!! koss går d me deg å an litle? Trur isje du trenge å bekymra deg, så lenge an går opp i vekt så får an i seg det an trenge, næringsopptage skjer veldig raskt hos de små.. min va au sånn i den alderen, å gulpe en del ennå, du finne udav ittekvært k an gulpe mest av, min gulpe mye når an blir ivrige itte et måltid, sparke å ler å splætt øve mamman sin:) Før gulpan heila tiå. Du får bare utstyra deg me smekke, kluda å ny genser t deg sjøl:) Komme du 10 mai elle? då kan du snakka me "hvem er du", trur hu he samma problemet.. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå