Gå til innhold

Hjemme igjen etter HSG-undersøkelse!

Anbefalte innlegg

Ja, da var det gjort... Egentlig ingenting å grue seg for :o)

En sykesøster tok meg først med inn på et rom, og gikk gjennom undersøkelsen. Så kom jeg inn og la meg på bordet (fikk litt sjokk da legen kom inn, hun var ikke akkurat født for et kvarter siden-krokrygg og en smule skjelvne hender...hehe, men hun var superdyktig og veldig hyggelig!!)

Kateteret ble ført inn i livmormunnen, og jeg fikk ta ned beina fra de ekle "koppene"...

Den lille ballongen ble blåst opp, og da kjente jeg et trykk nedentil, det varte ikke så lenge. Så ble kontrastvæsken sprutet inn, og bilder ble tatt hver gang en ny "ladning" ble sprutet inn. Dette kjente jeg litt, men det varte ikke mer enn et par sekunder, så det var fullt overkommelig :o)

Jeg ble tilbudt noe beroligende før undersøkelsen, men det takket jeg nei til. Mensensmerter klarer man alltids, og det varer ikke lenge...

Alt så bra ut, og før jeg gikk så sa legen at det er lettere å bli gravid etter denne undersøkelsen :-D

Tvi tvi!

Fortsetter under...

Så bra å høre at denne undersøkelsen ikke var så ille da :)

Men du skriver at legen sa det kunnevære lettere å bli gravid etter denne undersøkelsen, hvorfor det? Vil den "åpne" egglederne litt mer? Er dette permanent, eller ville det isåtilfelle bare være en stund etter undersøkelsen?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...