Gå til innhold

Når dra første gang til lege?


-4.mai-

Anbefalte innlegg

Når drar/dro dere til legen? Jeg fikk positiv test imorrest, men vet ikke når jeg bør bestille time, eller hvor lenge jeg kan vente.. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dro til legen med en gang påsken var ferdig (fant det ut i påsken)

Jeg måtte liksom bare få det heeelt ordentligbekreftet. + at jeg hadde mye vondt... Jeg skal til ny kontroll til torsdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mitt inntrykk at det er svært ulik prasis blant leger her, så det beste er nok å ringe din egen lege å be om time til første svangerskapskontroll. da spør de deg hvor langt du er og du får en time til den tiden, de synes det passer. Med første graviditet var jeg til 1. kontroll i uke 12 og nå har nettopp bestilt første kontroll med nr. 2. Det blir i uke 10, men har byttet lege imellomtiden, så den nye har vist en annen praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er så lenge siden sist at jeg ikke husker dette... var med nr 1 i uke 8, men jeg hadde lyst til å vente så lenge som mulig fordi mamma jobber med "gravideprøvene" på sykehuset, så jeg må fortelle henne det først... hadde lyst til å vente litt denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Æ va på legesenteret å levert urinprøve uka ætter æ fann ut d å fikk time samtidi. E 8-9 uka på vei når æ ska t lege først gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisan! Jeg dro til legen i 6. uke for å levere urinprøve.

Fikk den bekreftet, så ble jeg bedt om å komme tilbake 4. mai, da jeg er inne i 14. uke.. Syntes nesten det var litt lenge men?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiste å leverte urinprøve ett par dager etter positiv test hjemme. Fikk spm om når siste mens hadde startet (4/3) og fikk time 11/4. men nr 1 fikk jeg time veldig sent så ba om tidligere. Fikk da time i uke 12 husker jeg. Legesekretæren sa den gangen at det var mest vanlig å få time mellom uke 8 og 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...