Collet :) Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Jeg har en datter på snart 1 år som er overalt... Høyt og lavt! Og det innebefatter mange knall og fall! I stad satt hun på gåstolen sin og kastet seg til siden før jeg rakk å redde henne. Hun gikk med hodet først i parketten med et brak. Litt trøst og så er hun i full vigør igjen. Men når skal man kontakte lege med fare for hjernerystelse eller lignende? Hvor mye tåler de egentlig?? Jeg blir jo så engstelig også.. Hun har ikke fått kul og er ikke synlig skadet på noen måte da, og etter formen og humøret og dømme så har hun iallefall ikke tatt skade av noen av fallene hennes. Men hva mener dere andre om dette? Når kontakter dere lege?
Mamma til bollekinn :) Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Regelen jeg går etter er at hvis de gråter så har de det bra. Det er når de faller og IKKE lager lyd jeg blir bekymra!!! Unger er ganske hardføre, og det skal endel til før de blir skikkelig skadet. Barn får for eksempel ikke kneskåler før de er et par år gamle, og det er greit å huske noen ganger når jenta mi sitter i helt forvridde stillinger!! Bollekinn har falt hodet først i parketten et par ganger, slått tre hull på leppa da hun dunka haka i bordet, fått blåmerker både her og der, spesielt under øyet.... Men så lenge hun hyler opp, så er det greit. (med mindre det hadde vært et alvorlig stort kutt i pannen og masse blod da selvfølgelig)
Gjest Skrevet 28. april 2006 #3 Skrevet 28. april 2006 Her i huset blir det ikke legebesøk med mindre det er kutt som er så store at de trenger sying, beinbrudd, eller tegn på hjernerystelse f.eks. Men unger tåler mye da, så turene til lege pga skader kan foreløpig telles på en hånd selv om vi har hatt unger i snart 15 år og er kommet opp i 8 stk veldig aktive unger. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå