sinimini Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 9 dager til termin og passe lei. Da må jeg si det kom ekstremt upassende med en forkjølelse i tillegg... så sent... Grrrrr... er som regel plaget med bihulebetennelse når jeg er forkjølt og kjenner at det er det også denne gang. Legen hadde ikke mulighet til å ta i mot meg i dag, men jeg lurer på om jeg bare må la det "heales" selv, for vet dere om man kan gå på medisin for dette i svangerskapet? Rhinexin tror jeg de heter de tablettene. Noen som har erfaring med dette?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Har du prøvd saltvann??? Det pleier jeg å bruke når jeg får bihulebetennelse, men sist gang ungikk jeg bihulebetennelse og fikk halsbetennelse. Ingen av delene er noe gøy å gå med, så for meg virker det som antibiotika er det eneste som hjelper å fjerne det helt uten å ende opp med noe annet. kanskje du kunne dratt til legevakten i ditt område og fått hjelp. Kan ikke være noe særlig å gå med forkjølelse bihuleproblemer så nær til fødselen. God bedring
Anonym bruker Skrevet 28. april 2006 #3 Skrevet 28. april 2006 Ja jeg har prøvd saltvann i både horn og spray. Hjelper ikke. det er ganske vondt oppover hele neserota. Men vet du at man kan bruke anibiotika så sent? og/eller Rhinexin tabletter?
Gjest Skrevet 28. april 2006 #4 Skrevet 28. april 2006 Jeg hadde nettop bihulebetennelse & fikk pencelin mot det... Legen min sa at det var ikke sikkert dem hjalp, for det er visst veldig vanskelig å bli kvitt når man er gravid (pga opphovnede slimhinner osv) Men med litt nesespray & pencelin så gikk det vekk
Anonym bruker Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 Jasså! Komme meg til legevakten senere. det er jo helt forferdelig å gå med i tillegg til tung pust og stor mage. Så det er vel verdt å få i seg noe antibiotika. Har bare vært litt redd for at det ville skade babyen men det gjør det da sikkert ikke. Takk for svar!!
Snøfrid (13.07.06) Skrevet 28. april 2006 #6 Skrevet 28. april 2006 Jeg fikk "apocelin". En helt "vanlig" antibiotikakur som skal være ufarlig for fosteret. Min veninne (også gravid) fikk det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå