Gå til innhold

bihulebetennlese, kan man bruke medisin??

Anbefalte innlegg

9 dager til termin og passe lei. Da må jeg si det kom ekstremt upassende med en forkjølelse i tillegg... så sent... Grrrrr...

er som regel plaget med bihulebetennelse når jeg er forkjølt og kjenner at det er det også denne gang. Legen hadde ikke mulighet til å ta i mot meg i dag, men jeg lurer på om jeg bare må la det "heales" selv, for vet dere om man kan gå på medisin for dette i svangerskapet? Rhinexin tror jeg de heter de tablettene. Noen som har erfaring med dette?

Fortsetter under...

Har du prøvd saltvann???

Det pleier jeg å bruke når jeg får bihulebetennelse, men sist gang ungikk jeg bihulebetennelse og fikk halsbetennelse. Ingen av delene er noe gøy å gå med, så for meg virker det som antibiotika er det eneste som hjelper å fjerne det helt uten å ende opp med noe annet.

kanskje du kunne dratt til legevakten i ditt område og fått hjelp. Kan ikke være noe særlig å gå med forkjølelse bihuleproblemer så nær til fødselen.

God bedring

Jeg hadde nettop bihulebetennelse & fikk pencelin mot det... Legen min sa at det var ikke sikkert dem hjalp, for det er visst veldig vanskelig å bli kvitt når man er gravid (pga opphovnede slimhinner osv)

Men med litt nesespray & pencelin så gikk det vekk :)

Jasså! Komme meg til legevakten senere. det er jo helt forferdelig å gå med i tillegg til tung pust og stor mage. Så det er vel verdt å få i seg noe antibiotika. Har bare vært litt redd for at det ville skade babyen men det gjør det da sikkert ikke. Takk for svar!! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...