Mamma37 Skrevet 28. april 2006 #1 Del Skrevet 28. april 2006 Hei allesammen, Da er jeg kommet hjem etter timen min hos gynekologen/fødselslegen min. Hun er forresten halvt norsk/ dansk. Vi snakket en del før jeg ble undersøkt og hun spurte hva jeg ville. Om jeg ville føde vaginalt eller om jeg absolutt ville ha planlagt keisersnitt. Jeg har vært igjennom 3 fødsler uten annet enn lystgasas, og denne gangen skulle jeg få lov til å få epidural. ( de andre barna er født i Norge) Så jeg sa at det var greit med vaginalt denne gangen også,siden ks tross alt er en operasjon. Litt redd for det, MEN når hun foretok målinger osv. ble babayen målt til 4kg. Og hun anbefalte planlagt keisersnitt. Så datoen ble satt til 11.mai Blir innlagt dagen før. Selvsagt hvis vannet skulle gå eller om veer plutselig setter igang innen den tid så vurderer vi det derfra. Det har ikke helt gått opp for meg enda. Blir rart med ks. Som dere har fått med dere så bor familien for tiden i Frankrike. Ikke langt unna Nice. Helsesystemet er veldig anderledes enn i Norge. På godt og vondt. Pappaen får desverre ikke være sammen med med under ks. Selv om jeg får være våken underveis. Det er litt synd faktisk. Jeg får sett babyen før de tar den med ut for å rense lunger og det som medfølger. Deretter får pappaen være med babyen som antagelig blir lagt i kuvøse etterpå, til jeg er klargjort. (ca.2t) Og hvis det ikke oppstår noen komplikasjoner og alt er bra etterpå blir vi på sykehuset i ca.1 uke. Så tror jeg at jeg må bruke dagene til å fordøye alt og gjøre siste innkjøp av div. barneartikler. Kommer innom selvsagt før det skjer. Vi snakkes. Klem fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4897145-resultatet-etter-timen/
Ronja65 Skrevet 28. april 2006 #2 Del Skrevet 28. april 2006 Oj, det må være merkelig å få ks, denne gangen. Er det kun fordi babyn veier rundt 4 kg? Jeg var ganske nær et ks, denne gangen, enda jeg født 3 barn veldig greit tidligere.( Gutten på 14 år veide 4100g.) Fordi jeg hadde influensa og babyn var lit påvirket av det. Men jeg var veldig gla for at jeg slapp det... Det var liksom nok med influensa en om jeg i tillegg skulle være nyoperert.. Jenten min veide 3970g. Du får lykke... Det vill helt sikkert gå bra, det kommer jo et lite vidunder, uansett om det er den vanlige veien eller nødutgangen-)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4897145-resultatet-etter-timen/#findComment-4898142
gammel røy Skrevet 28. april 2006 #3 Del Skrevet 28. april 2006 Lykke til, ikke lenge til for deg nå. Er ikke overrasket over at de anbefaler keisersnitt, er jo et meget stort barn i fransk kontekst (om enn ikke i nordisk). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4897145-resultatet-etter-timen/#findComment-4898525
Mamma37 Skrevet 28. april 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 28. april 2006 Tusen takk for svar og lykkeønskinger:-) Ja, det blir merkelig med ks. Det er jo selvsagt mulig at ting starter av seg selv, men da blir det også en vurdering vedr. ks. Det at babyen nå har blitt målt til 4kg og 35cm i hodet, innvirker selvsagt siden de to forrige var veldig store og det var tøft å få de ut. Hodet på første var 36cm og andre var 38.5cm. Begge ble sittende fast både med hode og med skuldrene. Det ble vurdert å brekke opp skuldrene for å få de ut, men heldigvis ble det ikke gjort. Siden det ofte kan medføre komplikasjoner for barna. En annen grunn til at jeg blir anbefalt ks er at jeg skal jo fortsatt ha et liv etter fødselen også. Det gikk hardt utover ting der nede med så harde fødsler. Men nå føler jeg egentlig at jeg forsvarer meg i forhold til ks avgjørelsen. Det er min fødselslege som har tatt avgjørelsen og da vurdert alle forhold som det evt. medfører. Så nå gleder jeg meg over at jeg snart skal få se babyen min. Masse liv og lite nattesøvn siden den ligger høyt. Som igjen medfører mange sure oppstøt på natterstid. Jeg blir ofte sittende med mange puter i ryggen til tidlig morgen, til mesteparten av mat har blitt fordøyd. Har fått noe lignende Gaviscon, men det funker ikke så bra syns jeg. Vel, nå får jeg avslutte for idag. Bør vel få barna i seng, og mannen har ikke kommet fra arbeid enda. Ha en riktig fin helg allesammen. Varme hilsninger fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4897145-resultatet-etter-timen/#findComment-4900525
Ronja65 Skrevet 28. april 2006 #5 Del Skrevet 28. april 2006 Ikke forsvar ks. Det er helt sikkert riktig:-)). Hadde nesten glemt hvor ille disse sure oppstøtene er, det er ikke alltid gøy og spise middagen fra igår flere ganger, med sur smak:-)) somsagt lykke til. Det er helt vidunderlig å ha dem på utsiden, man glemmer fort graviditetsplager:-)) Det er min samboers første barn og han er allerede klar for en lillebror. Men jeg vet ikke om jeg orker å oppdra 5 barn.... Fast man vet jo aldrig.... Nå skal jeg først nyte denne snart 1 mnd gamle gulljenta:-)) klemz Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/4897145-resultatet-etter-timen/#findComment-4904038
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå