Gå til innhold

Vil IKKE ha brødskive - munnen som en strek - 9 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min nekter plent å spise brødskive. Bare han ser brødskiva er munnen som en strek.

Jeg har prøvd over en lengre periode (en liten måned), og jeg deler brødskiven opp biter. Han blir tilbudt brød til lunch. Har prøvd med leverpostei og prim på. Nå de to siste dagene sitter han og leker med brødbitene og putter dem i munnen selv, men de kommer like fort ut igjen, og han nekter å lukke opp munnen når jeg prøver å dytte dem inn igjen.

Jeg antar at det er på tide at han spiser litt brød ..... Han får fruktmos til lunch i tillegg. Inn i mellom har han fått grøt i stedet for brødskive, men jeg syns at 3 måltider med grøt per dag er litt for mye.....

Noen som har noen råd til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min som blir ett år 6 mai spiser 3 grøtmåltider og middag enda!Han vil smake brødskive han da,men brekker seg bare så da kan jeg like godt vente.Ingenting å stresse med mener nå jeg!

Du får bare fortsette å tilby små brødbiter før grøten så vil han vel ha det til slutt:))

Har ikke noe å si om han får 3 grøtmåltider vel,du kan da bare variere med forskjellige typer grøt og da blir de ihvertfall mette og fornøyde selv om det er kjedelig med all den grøtlaginga hehe

Skrevet

Hvis gutten din er glad i fruktmos, så prøv å ta det på brødskiva istedet. Gutten min er ni mnd også, og vil ikke spise noe særlig brød med mindre det er frukt på. Om han har fått noen tenner, så kanskje han kan prøve å bite av brødskiva selv, men at du selvfølgelig holder den for han... Gutten min syns det var bedre når han beit av skiva selv... Og det blir mindre rot av det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...