Gå til innhold

lærlinger kommer veldig godt ut.

hilly29

Anbefalte innlegg

vil bare informere om at lærlinger har krav på fødselspenger fra trygdekontoret + fødselsstipend fra lånekassen.

det spørs litt etter hva sambon deres tjener, hvor mye dere får, men uansett så får ALLE et minimumsbeløp på 8000 i mnd i ti mnd......hvis samboern tjener over 22700, og ca 9290 hvis han tjener under det beløpet. og så kommer forsørgerstipend på1290 i tillegg hvis han ikke tjener over 20570.

Lånekassen tar ikke hensyn til hvor mye vi får fra trygdekontoret. det eneste kravet de stiller er at du må være berettiget til lån å stipend fra lånekassen, og det er vel alle lærlinger.

Han sa at vi lærlinger kommer spesielt godt ut av det med fødselsstipend sidn vi oxo får fra trygdekontoret.....

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ja,jeg har hørt at vi ikke kommer til å få det ene eller det andre.

Ble litt skuffa der assa,men så viser det seg at det ikke stemmer.

Det er jo godt å vite at man ikke dumper helt økonomisk hvis

man blir gravid i lære tiden..Bli tross alt flere utgifter da!!

Du får ha lykke til me "klumpen" å lærlinge tiden da....

Klemmer<3

• 3 uker senere...

Jeg skal begynne som lærling til høsten... er 18 år, bor borte og har termin 31.jan 07. Hva har jeg krav på? får jeg noe ekstra mens jeg går gravid? eller bare etter at bebyen blir født? og får jeg engangsstønad? det er så mye jeg lurer på..er det virkelig så at lærlinger vil klare seg... det er det eneste som bekymrer meg nemlig... setter virkelig stor pris på svar!

Annonse

du må ringe lånekassen så får du vite hva du har rett på av de,

så ringer du trygdekontoret å hører om du får fødselspenger eller engangstønad.

tror du har rett på fødselspenger fra lånekassen uten at jeg skal si det for sikkert.og det er selvfølgelig uavhengig hva du får fra trygdekontoret.

greit med alt man kan få med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...